خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهر سازی :

اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید ساخت مجتمع‌های مسکونی آغاز شده است/ توسعه درمان و حمل و نقل در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۱۰۶

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید ساخت‌ مجتمع‌های مسکونی آغاز شده است، گفت: توسعه زیرساخت‌های درمان و حمل‌ونقل ریلی از اولویت‌های اصلی ما در شهرهای جدید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر ، حبیب‌الله طاهرخانی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های زیر و روبنایی در شهرجدید عالیشهر بوشهر، از ساخت واحد مسکونی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و اظهار داشت: در راستای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید ساخت مجتمع‌های مسکونی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شهر جدید عالی‌شهر در دو سه سال گذشته با کمبود جدی در فضای آموزشی روبرو بود که تا امروز دو مدرسه افتتاح شده است و شاهد افزایش سرانه آموزشی عالی‌شهر به سطح استاندارد ملی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح یک دبیرستان و یک هنرستان در عالیشهر، خاطرنشان کرد: افتتاح این فضاها به توسعه عدالت آموزشی و کاهش مشکلات حوزه آموزش در این شهر کمک می‌کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عالی‌شهر ادامه داد: این کانون تجهیز شده و آماده خدمات دهی به مردم است.

توسعه بخش سلامت

وی همچنین به کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت عالی‌شهر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: امیدواریم در کنار مرکز جامع درمانی دولتی، این مرکز هم بتواند بخشی از خدمات درمانی مورد نیاز را پوشش دهد.

طاهرخانی ادامه داد: در راستای توسعه سلامت در عالی‌شهر، مسیر دو کیلومتری دوچرخه‌سواری در این شهر آغاز شده و تلاش داریم که کل شهر عالی‌شهر تحت پوشش مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری قرار گیرد.

وی با اشاره به ایجاد سه فضای سبز شهری با عنوان پارک محله اضافه کرد: مجموعه این اقدامات این چشم انداز را ایجاد می‌کند که عالی‌شهر از نظر زیرساخت‌ها و فضاهای مورد نیاز در حال پیشرفت است و در حد بالاتر از استاندارد شهرها قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای پیشبرد سیاست شهرهای جدید منابع اعتباری متعدد و متنوعی داریم که بخشی مربوط به بودجه دولتی است. در سال گذشته تخصیص‌های خوبی در این بخش صورت گرفت و حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبارات دولتی برای توسعه حمل و نقل ریلی داشتیم.

افزایش اعتبارات خدمات عمومی

وی با اشاره به اینکه مهمترین محل اعتبارات برای توسعه شهرهای جدید، اعتبارات داخلی شرکت شهرهای جدید است افزود: سال گذشته مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه خدمات عمومی در شهرهای جدید به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی رسید و امسال پیش‌بینی ما این است که به ۴۰ هزار میلیارد ریال برسد که جهش خیلی زیادی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در زمینه توسعه فضاهای آموزشی طی سه سال گذشته حدود ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید کشور ساخته شده است و عالیشهر هم از جمله این موارد بوده که به سرعت کمبود فضاهای آموزشی را جبران کنیم.

طاهرخانی بیان کرد: درمان یکی از حوزه‌های مورد تاکید است. خردادماه سال آینده بیمارستان عالیشهر را به بهره‌برداری می‌رسانیم و طرح‌های مهمی در حوزه درمان در شهرهای جدید اجرا می‌شود.

وی حمل و نقل ریلی را یکی از اولویت‌های اصلی در شهرهای جدید دانست و افزود: تمرکز جدی داریم که در سال آتی نیز طرح‌های مهمی در حوزه حمل و نقل ریلی را بین شهرهای مادر و شهرهای جدید اجرا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز