خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

قصه‌گویی نقش مهمی در ترویج فرهنگ بومی به نسل های آینده دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۷۷

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از تجلیل ۹ برگزیده نخستین مسابقه قصه گویی «شب چله» خبر داد و گفت: قصه گویی نقش مهمی در ترویج فرهنگ بومی به نسل های آینده دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، پریسا کرمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین مسابقه مجازی قصه گویی «شب چله» با بیان اینکه قصه گویی در فرهنگ بومی گیلان حاوی پندهای بسیاری برای رقم زدن آینده است، اظهار کرد: قصه گویی در ترویج فرهنگ بومی به نسل‌های آینده بسیار تأثیر گذار است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: در راستای تبیین جایگاه قصه گویی با محوریت شب یلدا مسابقه قصه گویی در دو بخش فارسی و محلی از ۱۲ لغایت ۳۰ آذر در گیلان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در مسابقه شب یلدا از ۴۰ اثر دریافتی از داخل و خارج کشور ۹ اثر منتخب شده است، تصریح کرد: ۴ اثر محلی و یک اثر فارسی نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند.

کرمی خوانش قصه‌ها و مثل‌ها و نقل‌ها و داستان‌های کهن و بومی به صورت فارسی و محلی را ویژگی مسابقه شب چله دانست و اضافه کرد: تلاش شده در این مسابقه فرهنگ قدیمی و بومی گیلان به تصویر کشیده شود.

وی با بیان اینکه «یکی بود یکی نبود» سرآغاز قصه‌های ایرانی است که بر زبان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها جاری می‌شود، افزود: در قصه‌ها پندهای نهفته وجود دارد تا عبرت بگیریم و برنامه ریزی کنیم و آینده خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز