خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خبرداد :

عملیاتی شدن مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۵۴

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ، از عملیاتی شدن ۶۰ درصد مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان زنجان خبر داد و گفت: موضوعات این جلسات براساس نقشه راه تجارت خارجی استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی یگانه فرد، شامگاه دیروز nvجلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: شرکت های سیم و کابل ابهر، توزیع ایران ترانسفو زنگان و گسترش صنایع روی ایرانیان از استان زنجان در جمع برترین‌های صادراتی سال ۱۳۹۹ ایران قرار گرفتند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، با اشاره به اینکه هفته گذشته دو شرکت ایران ترانسفوی زنجان در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند، گفت: امید می رود با لغو تحریم های ظالمانه زمینه توسعه و صادرات هرچه بیشتر محصولات مختلف تولیدی از استان زنجان فراهم شود.

او در ادامه به نقشه تجارت خارجی استان و توجه به ظرفیت‌ها و کشورهای هدف‌گذاری شده اشاره کرد و ادامه داد: جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از ابتدای امسال تاکنون با 9 جلسه و 56 مصوبه برگزار شده است که 60 درصد مصوبات نیز اجرایی شده است.

به گفته یگانه فرد، جلسات شورای گفت‌و‌گو بر اساس نقشه راه تجارت خارجی استان ظرفیت‌های استانی در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، شیلات، کشمش، زیتون، بورس و غیره مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان، همکاری با کشور بنگلادش و کشورهای عضو گروه D8 مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد:  پس از سفر سفیر بنگلادش به استان، در حال حاضر دو شرکت موفق به همکاری و ایجاد ارتباط برای صادرات محصولات خود شده‌اند.

او ادامه داد: در زمینه کار با کشور ارمنستان نیز مکاتبات صورت گرفته و این کشور می‌تواند هدف بعدی کار با استان زنجان ذیل نقشه راه تجارت خارجی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به مقوله آموزش در اتاق بازرگانی استان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری ۲۱ دوره آموزش مختلف در اتاق برگزار شده که عمده مباحث آن تجارت و صادرات و به صورت مجازی و رایگان با توجه به شیوع ویروس کرونا بوده است.

یگانه فرد از تدوین و طراحی کتاب توانمندی‌های تولیدی صادراتی استان زنجان در بخش کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: این کتاب در سطح استان و همچنین در سطح کشور و اتاق‌های بازرگانی و مشترک و همچنین سفارتخانه‌ها توزیع شده است.

در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی زنجان و کربلا و زمینه‌های همکاری دو طرف به ابتکار اتاق بازرگانی زنجان ارائه شد که بر اساس این گزارش با توجه به تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان و نیاز به توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان، بدون شک اهمیت عراق برای اقتصاد استان اهمیتی استراتژیک بوده و تراز تجاری مثبت با این کشور، نشانگر ارزآوری و ایجاد زمینه‌های اشتغال، حرکت به سمت تولید صادرات محور و افزایش درآمد استان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز