خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱) خبر داد:

جابه جایی روزانه 5 میلیون تُن بار در محور راه آهن شمال شرق

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۳۱۶

مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) به جابه جایی بار بیش از پنج میلیون تن روزانه در محور شمال شرق خبر داد و گفت: راه آهن علی رغم خدمات مسافربری در بخش باربری نیز خدمات مطلوبی ارائه می کند.

به گزارش ایلنا از سمنان، فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) بیان کرد: راه آهن شمال شرق در مسیر ریلی تهران-مشهد با ۹۲۲ کیلومتر راه آهن دو خطه است که بیش از ۶۰ درصد این مسیر در حوزه مدیریت راه‌آهن شمال شرق واقع شده است.

وی یادآور شد: راه آهن به صورت منطقه ای مدیریت می شود و بخشی از این ایستگاه ها در دو استان خراسان رضوی و شمالی قرار گرفته و این حوزه مدیریت راه آهن شمال شرق را گسترده کرده است .

زادخور ضمن بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا ویروس سفر ها با خطوط ریلی کاهش یافته است تصریح کرد: در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، کوپه های 4 تخته را دو نفره و 6 تخته سه نفره شده و کاهش ظرفیت قطار  در دستور کار قرار گرفته است .

او اظهار داشت: ۶۰ قطار روزانه در محور ما تردد می کند که ۱۵ درصد سهم استان است و ۸۵ درصد آن مربوط به ترانزیت است .

مدیرکل راه آهن شمال شرق گفت: تمام مسیر ریلی تهران- مشهد دو خطه و به سیستم کنترل ترافیک مرکزی متصل است و نگهداری و بهره برداری ریل توسط راه آهن منطقه انجام می شود.

زادخور اضافه کرد: در راستای مدیریت ترافیک حمل بار سرعت قطار ها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برای همه قطار ها و ۱۴۰ کیلومتر برای برخی قطار ها مدیریت می‌شود .

او ادامه داد: دو گذر گاه ریلی در استان سمنان مشکل جدی برای تردد ایمن دارد که یک مورد در چهار کیلومتری ایستگاه شاهرود و دیگری در گذرگاه روستایی در دامغان است.

زادخور خاطر نشان کرد: پروژه اتصال کارخانه قند به خطوط ریلی ، مطالعات آن آغاز شده و در دست فاز اجرایی قرار دارد که ۱۶ دمیلیارد تومان برای اجرای این طرح نیاز است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق به اتصال شریانی ریلی طبس-شاهرود-اینچه‌برون که می تواند بنادر جنوبی را به شمال کشور متصل کند و در اقتصاد این استان نقش مؤثری ایفا می کند اشاره کرد و گفت: زیر گذر خیر آباد سمنان از دیگر پروژه های راه آهن می باشد که در دست اقدام است و اجرا و تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز