خبرگزاری کار ایران

مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد خبر داد:

تحویل ۱۸۰ دستگاه تراکتور و ادوات دنباله بلند به کشاورزان مشهدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۲۲۵

مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد گفت: از ابتدای امسال ۸۰ دستگاه تراکتور و ۱۰۰ دستگاه ادوات دنباله بلند به کشاورزان مشهدی تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، افشین گلچهره مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد گفت: در سال جهش تولید از ابتدای امسال ۸۰ دستگاه تراکتور و ۱۰۰ دستگاه ادوات دنباله بلند شامل ۶۲ دستگاه بذرکار غلات و سایر ادوات با اعتبار بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با استفاده از تسهیلات خط اعتباری ۸ مکانیزاسیون در مشهد جذب و پلاک گذاری شد و به کشاورزان در حال تحویل است.

وی افزود: تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با نرخ سود ۱۵درصدو ۵ ساله توسط بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: نداشتن وثایق بانکی مورد قبول بانک توسط خرده مالکین و نیز نبود بروزرسانی بخش عمده‌ای از ادوات در سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مشکلات این بخش محسوب می شود.

گلچهره بیان کرد: برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون به تدریج هشت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد سالیانه تقاضای‌تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد. پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ما به ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به ۲.۱ اسب بخار افزایش یابد.

مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: مرکز توسعه مکانیزاسیون متولی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مکانیزاسیون است و طی ۸ سال گذشته، با این برنامه‌ریزی و نظام‌مند کردن توسعه مکانیزاسیون، اقدامات موثری را برای نیل به اهداف این بخش انجام داده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز