خبرگزاری کار ایران

ایلنا از اصفهان گزارش می‌دهد؛

بازگشایی مدارس و نگرانی والدین/ یک مدیر آموزش و پرورش:هیچ آموزشی جای روش حضوری را نمی‌گیرد/نمکی: نگرانیم به تله بیفتیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۰۴۸

به دنبال اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس در برخی مناطق کشور، این‌ موضوع نگرانی‌هایی را در میان والدین دانش آموزان برانگیخته است. این در شرایطی است که وزیر بهداشت مخالفت صریح خود را با بازگشایی مدارس اعلام و از خیز مجدد بیماری کرونا در روزهای پیش‌رو ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایلنا از اردستان، به دنبال اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس در برخی مناطق کشور، ستاد کرونای شهرستان اردستان و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان با توجه به وضیعت زرد شیوع کرونا در اردستان دستور به بازگشایی مدارس البته در برخی پایه ها داده است.

علی اصغر مؤمنیان مدیر آموزش و پرورش اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با مصوبه ستاد ملی کرونا کلاس‌های اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری و گروه بندی ۱۰ نفره برگزار می شود و مابقی کلاس ها به صورت مجازی درس های خود را پیگیری می‌کنند.

او با بیان اینکه هیچ روش آموزشی جای روش حضوری را نمی‌گیرد، افزود: همچنین کلاس‌های عملی در هنرستان های شهرستان به صورت حضوری برگزار می شود.

با این وجود وزیر بهداشت طی سخنانی از مخالفت با بازگشایی مدارس خبر داد و از خیز مجدد بیماری کرونا در روزهای پیش‌رو ابراز نگرانی کرد.

سعید نمکی گفت‌: درحال حاضر مخالف بازگشایی مدارس از اول بهمن هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خرداد بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند.

او اظهار داشت: نگران بازگشت خیز بیماری کووید۱۹ هستیم چون موارد سرپایی در حال افزایش است و این یک اعلام و هشدار برای یک خیز جدید در بهمن و اسفندماه می تواند باشد.

نگرانی والدین اردستانی از بازگشایی مدارس

فدایی یکی از والدین اردستانی در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: در شرایط فعلی و با وجود ویروس کرونا نگران حضور فرزندم در مدرسه هستم و از مسئولان خواهشمندم در این صورت دستور العمل های بهداشتی کاملا رعایت شود.

محمدی یکی دیگر از والدین اردستانی که دارای دو دانش آموز در مقطع ابتدایی است؛ با بیان اینکه آموزش حضوری موثرتر است،‌ تصریح کرد‌: من با توجه وضیعت بیماری، ترجیح میدم که فرزندانم آموزش را از طریق مجازی دنبال کنند و حتی‌الامکان از حضور آنها در مدارس جلوگیری می کنم.

خانواده ها نگران نباشند

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: از تصمیم ستاد ملی کرونا تبعیت می‌شود و آموزش بر اساس شرایط هر شهرستان به صورت مجازی و حضوری انجام خواهد شد.

علیرضا فرح‌بخش خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای شروع مجدد کلاس‌های حضوری از اول بهمن ماه، خانواده‌ها نگرانی در زمینه بازگشایی مدرسه‌ها نداشته باشند.

سرویس مدارس فعال می‌شوند؟

معاون آموزش‌ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت سرویس مدارس عنوان کرد: در خصوص شرایط ایمنی که دانش آموزان باید جابجا شوند توصیه نامه‌های لازم به مدارس ارائه شده است، اما با توجه به اینکه حضور دانش آموزان حداقلی و در گروه‌های کوچک است؛ توصیه و تأکید ما به خانواده‌ها این است که در این ساعات محدود، کودکان را همراهی کنند، چرا که دانش آموزان کلاس اول و دوم دبستان شرایط خاصی دارند و توصیه می شود خانواده ها مسئولیت رفت و آمد آنها را برعهده بگیرند.

گزارش : علیرضا صفاری فر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز