خبرگزاری کار ایران

مرکز پایش کیفیت هوای استان اعلام کرد:

کیفیت هوای اصفهان، همچنان ناسالم برای تمامی گروه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۸۵۵

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین شاخص ۱۸۷ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم مردم و ایستگاه خرازی با ۲۲۴ AQI در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، وضع آلودگی هوای کلانشهر اصفهان را در بیشتر ایستگاه‌های سنجش قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را با ۱۸۷ AQI، ناسالم برای عموم اعلام کرد.

بر این اساس، میانگین کیفیت هوا در کردآباد ۱۹۲، احمد آباد ۱۹۰، استانداری ۱۹۸، رهنان ۱۷۹، رودکی ۱۷۱، فیض ۱۷۷، کاوه ۱۷۵، میرزا طاهر ۱۶۱، فرشادی ۱۹۰ و پروین ۱۷۱ دروضع قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار دارد.

کیفیت هوا در شاهین شهر و مبارکه با ۱۰۳ و ۱۳۱ ناسالم برای گروه‎های حساس گزارش شده. همچنین شاخص کیفیت هوای سگزی با ۷۵ AQI تنها نقطه استان است که هوای سالم دارد.

برای کاهش آلاینده‌های هوا، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان از عموم شهروندان خواسته است، از خودرو‌های شخصی کمتر استفاده کنند و از تردد غیر ضروری بپرهیزند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز