خبرگزاری کار ایران

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

ثبت‌نام در سامانه سجام محدودیت زمانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۶۴۹

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به اینکه ثبت‌نام در سامانه سجام محدودیت زمانی ندارد، تاکید کرد: سهامداران بدون ثبت‌نام در سجام حق اعمال رأی و برخوداری از سود سالیانه و شرکت در مجامع عمومی را دارند.

به گزارش ایلنا محسن علیزاده در این باره اظهار داشت: طبق ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت سود سالیانه سهام، پس از تصویب حداکثر باید ظرف ۸ ماه پرداخت شود، همچنین با توجه به ماده ۲۴  "سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی بوده که میزان مشارکت، تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت مشخص است" و ماده ۷۲ اصلاحیه قانون تجارت و بند ۱ ماده ۶ آیین نامه حاکمیت شرکتی مصوب هیات مدیره سازمان بورس، مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری، عدالت استانها با امکان حضور و اعمال رای برای همه سهامداران این شرکتها فارغ از ثبت نام در سامانه سجام باید برگزار شود. 

نماینده مردم سپیدان و بیضا افزود: همچنین ثبت نام در سامانه سجام محدودیت زمانی ندارد  و طبق ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت  سود سالیانه همه سهامداران بعد از تصویب در مجمع، حداکثر ۸ ماه بعد از برگزاری آن باید به همه سهامداران پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: هیات مدیره این شرکت ها با استناد به ماده های ۱۰۷ و ۱۱۸ اصلاحیه قانون تجارت و ماده ۴۱ اساسنامه مسئول برگزاری مجامع انها بوده و نباید در امر انها دخالت کرد و شرکت سپرده گذاری مرکزی موظف است اطلاعات سهامداران جدید این شرکتها را در اختیار انها جهت برگزاری مجامع قرار دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز