خبرگزاری کار ایران

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان مطرح کرد؛

مشارکت 50 درصدی دولت در پروژه قطار شهری اصفهان/تسهیلات ویژه شهرداری اصفهان برای کاهش خسارت های کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۴۹۴

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان گفت: پروژه قطار شهری اصفهان نیاز به بودجه های کلان دارد و با درآمدهای شهرداری سخت تامین مالی می شود برای این طرح اوراق مشارکت درنظر گرفته شده که 50 درصد را دولت پرداخت می کند.

به گزارش ایلنا ازاصفهان، نادر آخوندی با اشاره به اینکه نرم افزار اصکیف در حوزه های شهروندی مانند اتوبوس و مترو به ما کمک کرد و در بخش کلان نیز برای عوارض نوسازی و کسب و پیشه و خودرو یاری رسان ما بوده است، اظهار کرد: همچنین در بخش شهروندی بسته های حمایتی مانند کارت منزلت برای اقشار مختلف داشتیم. 

او با اشاره به اقداماتی که در حوزه درآمدی شهری منجر به حفظ محیط زیست می شود، گفت: برای این مهم باید تامین مالی از روش های نوین اتفاق بیفتد تا شهروندان به سمت دستگاه هایی که به محیط زیست ضرر کمتر می زند، حرکت کنند. یکی از این روش ها تامین شرایطی برای فروش 10 هزار موتور برقی با تخفیف های ویژه به شهروندان است.

 تسهیلات ویژه شهرداری برای کاهش خسارت های کرونایی

او با اشاره به اینکه امسال، کرونا وضعیت خاصی را ایجاد کرد و خیلی از شهروندان شغل خود را از دست دادند و یا متضرر شدند، اظهار کرد: برای حمایت از برخی مشاغل حمایت هایی در شهرداری به تصویب رسید از جمله پارکینگ داران، دفتر داران و غرفه داران مکان های تفریحی زیر نظر شهرداری که متحمل خسارت هایی شدند بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی کرونا که با دستور شهردار و ریاست معاونت مالی تشکیل شد، تخفیف هایی دریافت کردند.

آخوندی تصریح کرد: با چنین رویکردهایی به‌رغم شرایط کرونایی توانستیم در شش ماهه اول امسال بیش از 70 درصد بودجه را جذب کنیم.

مشارکت 50 درصدی دولت در پروژه قطار شهری اصفهان

او با اشاره به اینکه پیش بینی ما قبل از بروز کرونا، رونق اقتصادی در شهر بود، اما این بیماری پیش بینی ها را تغییر داد، گفت: با این حال در شهرداری بسته های تشویقی در صدور پروانه و صدور گواهی عدم خلاف با روند پلکانی تصویب شد.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به انتشار اوراق مشارکت در شهرداری اصفهان، اظهار کرد: از آنجایی که پروژه قطار شهری نیاز به بودجه های کلان دارد و با درآمدهای شهرداری سخت تامین مالی می شود برای این طرح اوراق مشارکت درنظر گرفته شده که 50 درصد را دولت پرداخت می کند.

او ادامه داد: در این دوره ما جزو اولین شهرها برای دریافت اوراق مشارکت نوسازی اتوبوس ها بودیم و بر همین اساس در سال گذشته 200 میلیارد تومان اوراق با 50 درصد اصل و سود برای خرید اتوبوس نو خریداری شد.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان افزود: با توجه به اینکه اماکن از 15 اسفند سال گذشته تعطیل شد و پیش بینی ما این بود که تا پایان خردادماه این شرایط تداوم می یابد اما شرایط ادامه داشت، تصمیم گرفتیم اماکنی که زیرمجموعه شرکت های شهرداری بودند تا سه ماه اجاره پرداخت نکنند یا شش ماه هزینه اجاره نیم بها باشد.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر متوسط عوارض خودروهای داخلی 40 تا 50 هزار تومان و خودروهای خارجی یک تا دو میلیون تومان است، اما احتمالا برای سال 1400 عوارض خودرو افزایش می یابد.

آخوندی سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های شهرداری را شش هزار میلیارد دانست و افزود:‌ به ثمر نشستن سرمایه گذاری و مشارکت به سه تا چهار سال زمان نیاز دارد به همین علت اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته در آینده مشخص می شود. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز