خبرگزاری کار ایران

طرح روستای هوشمند در روستاهای خراسان رضوی اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۴۱۱

با محوریت دفتر امور روستایی و شوراها و دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری، طرح روستای هوشمند در روستاهای استان خراسان رضوی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی در جلسه‌ای که به منظور بررسی اجرای این طرح در مناطق روستایی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری اطلاعات و همچنین لزوم ارائه خدمات به روستاییان از محل روستا برای جلوگیری از رفت و آمدهای اداری به مراکز بخش و شهرستان و همچنین تسریع در انجام کار، بهبود و افزایش کیفیت خدمات اداری به مردم عزیز روستا بایستی از امکانات نوین فناوری اطلاعات در روستاهای استان بهره برد.

محمد شفیعی گفت: با توجه به گستردگی و تعدد روستاهای استان با تعامل، همکاری و همفکری با دفتر فناوری اطلاعات استانداری بیش از ۳۰ خدمت و سرویس الکترونیکی در قالب اجرای طرح روستای هوشمند در دسترس روستاییان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه‌هایی نظیر ایجاد اشتغال در بخش‌های غیرکشاورزی، کنترل جمعیت، توسعه اجتماعی و شهرسازی روستا، کاهش مهاجرت به شهرها، افزایش سطح رفاه، جذب و توسعه فناوری‌های جدید و تربیت نیروی انسانی ماهر، از موضوعات دارای اهمیت توسعه روستایی است و روستای هوشمند به عنوان ابزاری با فناوری‌های نوین در این راستا عمل خواهد کرد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات در مناطق روستایی، اظهار کرد: این دفتر آمادگی دارد در قالب طرح روستای هوشمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز رشد دانشگاهی، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های پیشرو حوزه ict استان، خدماتی همچون گردشگری روستایی، بازارچه‌های روستایی و فروش آنلاین، سامانه جامع مالی و اداری، رفاهیات الکترونیک، خدمات حوزه سلامت، سامانه ۱۳۷ روستایی، توسعه دفاتر پیشخوان روستایی، آموزش مجازی و ارائه محتواهای آموزشی، چمدان سلامت، شبکه  APN روستایی و... در قالب این طرح در دسترس روستاییان عزیز قرار دهد.

حمیدرضا روحبخش بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح مهم در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه دفتر امور روستایی و شوراها، دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی و مراکز رشد ICT دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود، عملیات اجرایی این طرح از اواسط ماه آینده آغاز و پس از تامین اعتبار لازم در بازه زمانی ۶ ماهه از زمان شروع اجرای طرح، خدمات و سرویس‌های مورد نیاز، به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز