خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛

امضای تفاهمنامه تامین تبلت و هوشمند سازی مدارس محلات کم برخوردار مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۵۶۲

تفاهمنامه ۸۰ میلیارد ریالی تامین تبلت و مشارکت در هوشمندسازی مدارس محلات کم برخوردارمشهد میان شهرداری و وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، این مراسم با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، شهردار و فرماندار مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای شهر، معاونان شهردار و مدیران شهری و استانی برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت‌: شهردار و شورای شهر مشهد رویکردی فرهنگی دارند که این رویکرد قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی به ویژه در سطح کلان زمانبر است اما رویکرد فرهنگی شهرداری مشهد نشان داد که می توان از مسیرهای کوتاه تری به نتیجه رسید و برخی از مشکلات مزمن را که سالها در حل آن عاجز بودیم برطرف کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از همکاری های خوب شهرداری و شورای شهر مشهد با آموزش و پرورش تشکر می‌کنم و درخصوص استفاده از مدارس حاشیه شهر به عنوان فرهنگسرا با پیشنهاد شهردار مشهد موافق هستم و آمادگی همکاری را برای توسعه فرهنگ شهروندی و اصلاح نگاه و رفتار شهروندان داریم.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌ در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه فرهنگ شهروندی کمرنگ شد اما سعی کردیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و فعالیتها را به حوزه الکترونیک ببریم.

کلائی افزود: حاشیه شهر مشهد با ۶۶ محله حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارد، این جمعیت دارای پتانسیل‌های خوبی است که آن طور که باید به ویژه در حوزه نرم افزاری خدمات نگرفته است. این تفاهمنامه برای کمک به رفع این دغدغه امضا شد. 

شهردار مشهد ادامه داد: به شخصه مدارس را فرهنگسرا می دانم و معتقدم مدارس می توانند به خصوص در مناطق کم برخوردار برای ارائه آموزش های حوزه اجتماعی و فرهنگ شهروندی مورد استفاده قرار گیرند.

وی در پایان گفت: ما آمادگی داریم درصورت موافقت وزیر آموزش و پرورش از ظرفیت مدارس در ساعتی که فعالیت ندارند برای ارائه آموزش‌های اجتماعی و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.

بر اساس این تفاهمنامه، شهرداری مشهد در هوشمندسازی مدارس مناطق کم برخوردار و توزیع بسته آموزش‌های شهروند هوشمند به دانش آموزان محلات کم برخوردار با پرداخت مبلغی تا سقف ۸۰ میلیارد ریال مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز