خبرگزاری کار ایران

عباسی مطرح کرد:

توسعه صنایع و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با تحقق مصوبات دولت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۱۷۱

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۷۲ درصد مصوبات سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به این استان اجرایی و محقق شده است.

به گزارش ایلنا، اقبال عباسی گفت: در سفر بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به استان در شهریور ماه امسال ۲۵ مصوبه برای توسعه اقتصادی و رفع مشکل صنایع و بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری استان مصوب شده بود که از این تعداد تاکنون ۱۸ مصوبه برابر با ۷۲ درصد اجرایی شده و یا در حال اجرا است.

وی افزود: هفت مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده است، اما دستورات لازم برای اجرای سریع‌تر این مصوبات به مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولیان امر صادر شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری  اضافه کرد: در دو سال اخیر، دولت و بخش خصوصی همکاری‌های مطلوب و موثری با یک دیگر داشته‌اند که منجر به توسعه و ارتقا جایگاه اقتصادی این استان شده است.

عباسی ادامه داد: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی در این استان از سوی دولت تامین و به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود.

وی به سودآوری، اشتغال‌زایی بالا و میزان سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی اشاره و تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی لردگان هر چه سریع‌تر فراهم و برای جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه تلاش شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری و سایر مسئولان مرتبط برای راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برگزار کنند.

عباسی با اشاره به آلایندگی بالای برخی واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری مانند کارخانه خمیرمایه گفت: میزان پیشرفت کاهش و رفع آلایندگی این واحد تولیدی تا سه نشست بعدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری و در صورت رفع نشدن آن نسبت به تعطیلی این کارخانه اقدام شود.

وی اضافه کرد: پیگیری‌هایی برای سپردن اختیارات سهم آب چهارمحال و بختیاری از زاینده‌رود به خود استان انجام شده که امید است با سپردن این اختیار به استان بتوان نسبت به بهره‌مندی مطلوب‌تر از این سهم و استفاده از آن در طرح‌های نیازمند تامین آب اقدام کرد.

در این نشست تعدادی از فعالان بخش خصوصی دیدگاه‌ها، راهکار‌ها و پیشنهاد‌های خود را در خصوص ارتقای کمی و کیفی این حوزه ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز