خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان:

14 تیم در سرشماری وحوش قزوین فعالیت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۸۱۴

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: ۱۴ تیم ۲ نفره در زمینه سرشماری از وحوش استان قزوین مشغول هستند که این امر با رعایت نکات بهداشتی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن عباس نژاد در بازدید از روند سرشماری زمستانه وحوش استان قزوین، اظهار کرد: این سرشماری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت تیمی انجام می‌شود که ۱۴ تیم ۲ نفره در زمینه سرشماری از وحوش استان قزوین مشغول هستند و مناطق در دسترس را به صورت چشمی و فیزیکی و مناطق دور دست را با ابزارهای نوین سرشماری می‌کنند.

 مدیرکل محیط زیست استان افزود: سرشماری زمستانه وحوش استان قزوین که از هفته گذشته آغاز شده است تا ۲ روز دیگر به پایان می‌رسد.

عباس نژاد ادامه داد: بررسی وضعیت حیات وحش استان قزوین، برآورد جمعیتی، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میرها، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق برای به کارگیری در سیاست گذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ، میش، کل، بز و آهو مهم‌ترین اهداف این سرشماری به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: عمده وحوشی که در مناطق استان قزوین وجود دارند شامل قوچ، کله بز، میش، آهو، پلنگ و خرس هستند که در سرشماری به صورت ویژه‌تری مورد لحاظ قرار می‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: سرشماری وحوش استان قزوین به بررسی ظرفیت اکولوژیکی لازم کمک می‌کند و باعث می‌شود که اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین تصمیمات بهتری را در زمینه احیا و انجام اقدامات حمایتی اتخاذ کند.

مدیر کل محیط زیست استان یادآور شد: بررسی‌های مقدماتی نشان می‌دهد که حفاظت از این گونه‌های جانوری به خوبی پیش رفته است و با روند رو به رو رشدی در این زمینه رو به رو بوده‌ایم.

عباس نژاد خاطر نشان کرد: ویروس کرونا هم در روند این سرشماری تاثیر خاصی را نداشته و از طرفی باعث کاهش حضور شکارچیان در مناطق شده است که این مهم مطلوب ارزیابی می‌شود و باعث حفظ این گونه‌های جانوری شده است.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار با تیراندازی ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز