خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کرونا باعث زادآوری گیاهان دارویی و جلوگیری از تخریب طبیعت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۱۲۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: کرونا باعث زادآوری گیاهان دارویی و جلوگیری از تخریب طبیعت در این شهرستان شد.

محمد یاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت:از زمان شیوع ویروس کرونا ،اسفند ماه ۹۸ تاکنون طبیعت نفسی تازه به دور از دخالت ها و تخریب های انسانی کشید و  طبیعت به داد بعضی از گونه های گیاهی در حال انقراض رسید تا نسلشان حفظ شود و نسل های بعدی هم بتوانند آنها را ببینند.

او اظهارکرد: ممنوعیت تردد در فروردین ۹۹ در جنگل ها و مراتع و بارش های خیلی خوب سبب شد مراتع و جنگلهای شهرستان بردسکن نفسی تازه کنند و زادآوری خوب داشته باشند، مخصوصا در روز طبیعت میزان تخریب ها به حداقل ممکن کاهش یافت.

او همچنین بیان کرد: ممنوعیت بهره برداری از گیاهان دارویی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اسفند ۹۸ و بهار ۹۹ سبب شد این گونه ها نیز زادآوری خوبی در طبیعت داشته باشند.

او افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی  براساس شیوه نامه های ستاد کرونا در ایام تعطیلات عید نوروز وممنوعیت تردد افراد در روز ۱۳ فروردین در طبیعت و تاغزارهای شهرستان باعث کاهش تخریب وقطع درختچه های تاغ و بوته های مرتعی نیز شد.

او اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسئله آتش سوزی و تخریب در مراتع و جنگلها به شدت کاهش پیدا کرده است و این امر باعث شد که مجدد مراتع ما جان تازه ای به خود بگیرد و از طرفی کرونا به داد تاغزارهای شهرستان نیز شتافت و کاهش چشم گیر قطع و بوته کنی که یکی از دلایل آن را می توان کاهش تقاضای بازار و کاهش قیمت زغال به علت بسته شدن قهوه خانه ها و کافه ها و... نام برد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز