خبرگزاری کار ایران

تصویب ۳۰ مصوبه برای شتاب دهی توسعه شهرستان درگز

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۱۲۴

سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان درگز بعد از بازدیدهای میدانی مختلف از پروژه‌های اجرایی و روستاهای مرزی این شهرستان ۳۰ مصوبه داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع بندی سفر درگز که با حضور نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران ارشد استانی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز ۹ دی‌ماه گفت: در نتیجه بررسی‌های مدیران کل ستادی استان در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، روستایی و بازرسی شهرستان درگز بخشی از اولویت‌های این شهرستان احصا شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه شهرستان‌ها باید هدفمند باشند، گفت: در جلسات برگزار شده بعد از بازدید‌های میدانی تیم‌های کارشناسی استانداری، موانع پیش روی شهرستان‌ها احصا شده و اولویت بندی می‌شوند تا جلسات کارشناسی با حضور دستگاه‌ها برگزار شود.

او ادامه داد: به‌رغم همه محدودیت‌ها، تلاش می‌کنیم حس رضایتمندی را بیشتر در مردم ایجاد کنیم.

معتمدیان با اشاره به تشکیل دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر در معاونت عمرانی استانداری افزود: پیشرفت مصوبات را دنبال می‌کنیم تا به سرعت اجرایی شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به ظرفیت‌های شهرستان درگز پرداخت و گفت: شهرستان درگز با توجه به دسترسی مهم به کشور ترکمنستان، محور ترانزیتی کشور ما با کشور ترکمنستان محسوب می‌شود که می‌تواند محور رونق در منطقه باشد.

او  بر فعال‌سازی دیپلماسی استانی و ملی در جهت جذب توجه دستگاه‌های ملی به مرز لطف آباد تاکید کرد و گفت: همه ارکان نظام باید توجه ویژه‌ای به مرزها داشته باشند تا بتوانیم از فرصت‌های تحول و توسعه منطقه به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

معتمدیان ابراز کرد: شهرستان درگز از نظر آب وضعیت خوبی دارد اما نیاز است بر اساس اولویت‌ها مدیریت صحیحی در جهت استفاده از منابع موجود به کار گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حوزه کشاورزی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه شهرستان درگز حتما باید مورد توجه استان باشد تا بتوانیم این شهرستان را به قطب کشت گلخانه‌ای، مجتمع‌های دامپروی و حوزه آبزیان تبدیل کنیم.

او یکی از اولویت‌های مدیریت استان را فعال سازی پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه‌های زیرساختی به دلیل نقش مهم آنها در توسعه استان نام برد و اظهار کرد: حوزه راه‌ها در شهرستان درگز که در مسیر ترانزیت قرار دارد بسیار حیاتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معتمدیان افزود: تحول در حوزه‌های عمرانی شهرستان درگز اثرات خود را در حوزه‌های اقتصادی خواهد گذاشت و بخشی از مشکلات منطقه را حل خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تلاش ما این است فاصله مناطق کمتر برخوردار با مناطق توسعه یافته را کمتر کنیم.

 در این جلسه ۳۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، اقتصادی، کشاورزی، اشتغالزایی و گازرسانی روستایی، توسعه پایانه مرزی لطف آباد، گسترش پوشش شبکه‌های دیجیتالی و اینترنت روستایی به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز