خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی خبر داد:

قوچان دومین شهر استان در اجرای طرح نذر هشتم/ آزادی ٨ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۸۹۹

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان رضوی گفت: بعد از مشهد مقدس، قوچان دومین شهرستانی است که با کمک مسجد عسگریه اقدام به آزادی ۸ زندانی جرایم غیر عمد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، سعید سرباز جانفدا مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی با حضور در مراسم آزادی ۸ زندانی جرایم غیر عمد در قوچان، تحت عنوان برنامه و طرح نذر هشتم، در خصوص این طرح بیان کرد: در مورد اصلاح و تربیت واقعی افراد مختلفی که با وقوع جرمی، محکوم به حبس می‌شوند، بازنگری صورت گرفت تا بعد از آزادی و اتمام دوران محکومیت‌شان در بیرون، زندگی سالمی را شروع کنند و به نحوی بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند .

وی ادامه داد : برای اصلاح و تربیت محکومین، اقدامات زیادی در زندان انجام می شود مانندانواع آموزش های فرهنگی، قرآنی، مذهبی ،کلاسیک، فنی و حرفه ای. اما با این همه برخی از محکومین بعد از آزادی مجددا با انجام جرمی دیگر به زندان برمی‌گردد که علت آن این است که وقتی آزاد می‌شوند جامعه پذیرای این افراد نیست.

جانفدا گفت : با اجرای طرح پایش زندانیان در سطح کشور و به تبع آن در استان خراسان رضوی، مجموعا 16 هزار زندانی در خراسان رضوی وجود دارد که بیشترین آنها در رابطه با جرائم مواد مخدر است، با اجرای طرح های درکمانی در داخل و خارج زندان،این  امید وجود دارد که شاهد کاهش جرایم باشیم.

حسین ولی دخت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین طرحی در سطح استان که به برکت وجود امام رضا است ، در توضیح طرح نذر هشتم اظهار داشت: این طرح در هر شهرستان ودر هشتم هرماه،۸ نفر با کمک مومنین و خیرین آزاد میشوند که امروز در قوچان شاهد آزادی ۸  نفر از محکومین مالی که در زندان تحمل حصر میکردند توسط خیرین آزاد بودیم.  

وی همچنین ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه خبرداد: بخاطر حضور در دهه فاطمیه، به تمام زندانیان شهرستان قوچان که واجد شرایط هستند ،۵ روز مرخصی تعلق خواهد گرفت. 

 رئیس اداره زندان شهرستان قوچان نیز با تاکید بر این مطلب که طرح نذر هشتم یک طرح معنوی بوده که با خلاقیت مدیر کل زندانهای استان در حال اجرایی شدن است، اعلام کرد: این طرح طی تفاهم نامه مشترکی با امور مساجد مقرر شده است که مساجد علاوه بر کمک های مالی، در بعد فرهنگی و ارتباط با زندانیان آزاد شده نیز کمک رسانی نمایند که خوشبختانه قوچان دومین شهر استان در اجرای این طرح است. 

حشمت شاکری در خصوص میزان بدهی زندانیانی که از طریق این طرح آزاد شدند،افزود: ۱۱۷میلیون تومان بدهی این زندانیان بوده که از نظر مالی معسر محسوب می شدند، از این مبلغ، ۷۱ میلیون تومان بوسیله رضایت شکات و مابقی نیز با کمکهای خیرین تهیه و پرداخت شده است. 

در حال حاضر ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان قوچان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز