خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین :

برخی مشاغل گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۸۸۱

استاندار قزوین در باره تعطیلی برخی مشاغل گردشگری به دلیل مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا نیز گفت: ما نیز با تعطیلی مشاغل مخالف هستیم و همه تلاش خود را انجام داده ایم تا کسب و کارها با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور دوشنبه شب در نشست فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: دستگاه های مرتبط از جمله میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی مکلف به صیانت از این مجموعه شده اند و با هرگونه تخریب و آسیب به باغستان برخورد جدی خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا لازم الاجرا و در حکم قانون است،افزود: در مواردی که استان اختیار داشت نهایت همکاری با اصناف برای فعالیت انجام شده که شرط آن نیز رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

او اظهار داشت: حفظ سلامت و جان مردم راس همه اولویت هاست بنابراین هر واحد و صنفی که با عدم رعایت پروتکل ها این مساله را تهدید کند با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

جمالی پور در خصوص طرح های سرمایه گذاری گردشگری نیز گفت: قزوین از ظرفیت های بالایی برخوردار است و بدون شک سرمایه گذاران این بخش مورد حمایت ما قرار دارند البته باید توجه داشت که سرمایه گذاران باید اهلیت و توانایی لازم را برای پیشبرد طرح ها داشته باشند.

او ادامه داد: نمی توان صرف یک درخواست کتبی چندین هکتار را به یک فرد که خواهان سرمایه گذاری است واگذار کرد و باید این درخواست از طریق دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری مورد بررسی و تایید قرار بگیرد.

استاندار قزوین گفت: مجوزهای لازم به سرمایه گذاران در استان باید زیر ۲۰ روز صادر شود در غیر این صورت با دستگاه های متخلف برخورد می شود .

به گفته وی این تصمیم در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش های مختلف از جمله گردشگری اتخاذ شده است.

جمالی پور خاطرنشان کرد:  گردشگری می تواند به عنوان محور اصلی توسعه استان قرار بگیرد و این مهم با مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و معرفی جاذبه های این استان قابل تحقق است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز