خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

مرحله دوم پرداخت تسهیلات کرونایی به فرهنگیان قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۷۷۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مرحله دوم اعطای تسهیلات کرونایی به فعالان و بنگاه‌های آسیب‌دیده حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی اظهار کرد: پرداخت وام به مشاغل و صنوف مختلف از جمله صنوف فرهنگی و هنری یکی از سیاست‌های حمایتی دولت در دوره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: با ابلاغ معاون اقتصادی رئیس جمهور دستورالعمل پرداخت تسهیلات بانکی بنگاه‌محور به فعالیت‌‌ها و واحدهای کسب و کار به‌‌شدت آسیب‌‌دیده فرهنگی، هنری و رسانه‌‌ای، مرحله دوم پرداخت تسهیلات انجام می شود .

اسماعیلی اضافه کرد:این دستورالعمل بر مبنای مصوبات جلسه چهل و هشتم ستاد ملی مبارزه کرونا با موضوع حمایت از فعالیت‌‌ها و مشاغل غیردولتی به شدت آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در بخش فرهنگ، هنر و رسانه و تخصیص بودجه‌‌ای هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۲ درصد ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مشمولان دریافت این تسهیلات که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌‌اند از روز پنجشنبه ۱۱ دی‌‌ماه با مراجعه به سامانه کارا با آدرس https://kara.mcls.gov.ir می‌توانند نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارشناسان معاونت‌‌ها، سازمان‌‌ها، ادارات کل استان و نیز دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر آماده پاسخگویی و راهنمایی در این زمینه خواهند بود.

به گفته اسماعیلی، در استان قزوین، ۱۱۷ نفر سینماگر، ۱۴۰ نفر اهل موسیقی، ۳۴ نفر خوشنویس، ۳۴ نفر هنرمند تعزیه، ۱۳۳ نفر در فن نمایش، ۴۰ نفر نویسنده، ۸۵ خبرنگار و ۱۱۷ نفر در هنر تجسمی فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز