خبرگزاری کار ایران

پس از رقابت ۱۸ اثر در مرحله داوری؛

جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با معرفی منتخبین به ایستگاه پایانی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۶۰۳

سی و دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از تبریز، احمد رجب‌پور دبیر جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه، این جشنواره گفت: قرار بر این بود سی و دومین دوره از جشنواره تئاتر استانی در خرداد ماه برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی موجود و فوت مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تعویق افتاد.

رجب پور افزود: با توجه به فرخوانی که در کوتاه مدت انجام گرفت اما استقبال خوبی به عمل آمد و 31 اثر برای جشنواره ارسال شد. از بین 31 اثر فرستاده شده، 18 اثر برای داوری انتخاب شد. از بین این تعداد 3 اثر برتر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر برگزیده شدند.

وی گفت: با توجه به کاستی هایی که در این دوره وجود داشت و انتخابات پیش رو از تمام نطرات افراد فعال در این حوزه برای بهبود هر چه بهتر انجمن استفاده خواهد شد که این کار باعث به وجود آمدن ایده های جدید خواهد شد.

در ادامه جشنواره، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پیروزمنش با اشاره جایگاه هنر و هنرمند از زبان مرحوم علامه جعفری، گفت: یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد های دولتی که مجری آن هستند این است که ارزش والای هنر را در متعالی ساختن انسان ها جاری کنند. تمام هم و غم ما حضور موثر این هنرمندان در جامعه و فرهنگ حاکم بر آن است.

وی افزود: خدمت رسانی فضای مجازی برای اجرای تئاتر و معرفی اثرها در شرایط موجود اهمیت بسیاری دارد اما متاسفانه ما نتوانستیم استفاده از این ابزارها را تقویت کنیم و روش سنتی را در پیش گرفتیم. حال که شرایط به نوعی بحرانی است ما نه زیرساخت آماده ای داریم، نه هنرمند و نه محتوای آماده ای داریم. و همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا با چالش هایی مواجه شویم که زمان بر هستند و آسیب های جدی را به این عرصه وارد می سازند.

پیروزمنش گفت: با وجود شرای فعلی موجود بیشتر هنرمندان در شرایط سختی از نطر مالی به سر می بردند که خوشبختانه هفته قبل هیئت دولت با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی، بیمه بیکاری هنرمندان را به تصویب رساندند که این خود شرای اجرایی خاصی دارد. به زودی سعی می کنیم تا همه هنرمندان از این شرایط بهره لازم را ببرند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به وضعیت تئاتر شهر استان گفت: تخصیص بودجه دیر هنگام و فوت رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد استان باعث تاخیر در به پایان رسیدن بازسازی این ساختمان شد. اما خوشبختانه در مراحل پایانی است و به زودی در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

در ادامه جشنواره، نماینده هیئت داوران عبدالحسین لاله، بیانیه سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی را ارائه داد. پس از ارائه بیانیه، از کارگردانان شرکت کننده در جشنواره تقدیر به عمل آمد.

در ادامه، سیروس همتی عضو هیات داوران این دوره از جشنواره، آثار برگزیده را که به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند را معرفی کرد.

داوری این جشنواره برعهده سیروس همتی، عبدالحسین لاله و مینا اکبری ناصر بود.

نمایش "مسیو" به کارگردانی "نازیلا ایران زاد بنام" رتبه اول، نمایش "خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی" به کارگردانی "سیامک افسایی" رتبه دوم و نمایش "زنانی با چمدان هایی پر از شکلات" از شهر میانه رتبه سوم را کسب کردند. تقدیر ویژه نیز از نمایش "سرد سرخ تبریز" به همراه جایزه نقدی به عمل آمد. همچنین از نمایش "زندگی یک رویاست" تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز