خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان همدان:

هفت هزار و 775 قاچاقچی مواد مخدر در همدان دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۷۰

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در ۹ ماهه سالجاری چهارهزار و ۹۲ معتاد و نگهدارنده و سه هزار و ۶۹۳ قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر در این استان دستگیر شدند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از همدان، سردار سلمان امیری روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: چهارتُن و ۹۵۹ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سالجاری تا سی ام آذر ماه در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است. 

وی ادامه داد: در این مدت یک تن و ۷۹۴ کیلوگرم تریاک، هروئین ۲۲۹ کیلو و ۷۳۷ گرم، ۲۵ کیلوگرم شیشه، حشیش ۱۱ کیلوگرم، سایر مواد مخدر یک تن و ۳۸۲ کیلوگرم و گل یک تن و ۵۱۴ کیلوگرم کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: میزان کشفیات تریاک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش، شیشه ۱۰ درصد کاهش، هروئین ۵۷ درصد افزایش، حشیش ۴۵ درصد افزایش، گل ۵۴ درصد افزایش و سایر مواد پنج درصد افزایش داشته است.

سردار امیری انهدام ۵۰ باند تهیه و توزیع موادمخدر و انجام هفت هزار و ۲۷۴ عملیات، یک هزار و ۱۴۶ طرح در حوزه مواد مخدر، ۷۲۴ طرح پاکسازی، ۲۸۹ طرح در مسیرهای ارتباطی و ۱۳۳ طرح دیگر را از عملکرد انتظامی همدان در ۹ ماهه سالجاری دانست.

وی ادامه داد: به دنبال اجرای طرح های پلیسی ۹ قبضه سلاح کشف، ۱۳۸ دستگاه خودرو، ۵۸ دستگاه موتورسیکلت توقیف و  ۱۲ هزار و ۹۳۲ عدد انواع قرص مواد مخدر و ۶۰ کیلوگرم شیشه مایع کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: ۱۴ عملیات مشترک فرا استانی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت و در این عملیات ها یک هزار و ۱۴۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نیمی از این کشفیات به نام همدان ثبت می شود.

سردار امیری ادامه داد: در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر با توجه به ظرفیت کم مرکز ماده ۱۶ که ۱۱۰ نفر است هر ۱۵ روز می توان ۳۰ نفر را دستگیر و تحویل این مرکز داد که این رقم با توجه به تعداد زیاد معتادان کفایت نمی‌کند.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه مراکز ماده ۱۵ بر اساس تدبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی هفت مرکز ظرفیت ۵۰ نفر فعال هستند که این مراکز هم به خاطر تامین نشدن اعتبار از پذیرش معتادان متجاهر  امتناع می کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: شماری از معتادان متجاهر در تپه «پیسا» شهر همدان جمع می شدند که با هماهنگی شهرداری آنها می توانند در طول روز از «گرم خانه» استفاده کنند.

سردار امیری تاکید کرد: مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد توسط سپاه در شهرستان نهاوند احداث شده است که شتاب بخشیدن به روند اجرا و بهره برداری از این مرکز برای پذیرش معتادان متجاهر ضروری است چرا که احتمال انتقال آلودگی توسط معتادان متجاهر و مرگ این افراد به علت برودت هوا زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز