خبرگزاری کار ایران

عملیات بازگشایی 125 راه روستایی آذربایجان شرقی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۰۱۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از ادامه تلاش برای بازگشایی 125 راه روستایی آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،اروجعلی علیزاده، با بیان اینکه در زمان کنونی تمامی راه های شریانی و اصلی استان باز بوده و تردد در آنها در جریان است، افزود: این روستاها در مناطق سخت عبور شهرستان های تبریز، اهر، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، ورزقان، هریس و هشترود واقع هستند و تلاش می شود در سریعترین زمان ممکن راه این روستاها نیز بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: در پی بارش برف روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر-باند از راههای استان توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شده است و در این عملیات در کلیه جاده ها یک هزار و  ۸۶۵تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با تلاش نیروهای راهداری هم اکنون تردد در آزادراه تبریز – زنجان در جریان است،  گفت: بیشترین میزان برف روبی در این بازه زمانی در آزادراه تبریز- زنجان، اهر، کلیبر، مرند، تبریز و بستان آباد انجام شده است.

علیزاده ادامه داد: در این روزها (چهارشنبه و پنجشنبه) نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۲۹ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده های مختلف استان کرده اند.

وی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی استان را ۳۷۶ دستگاه اعلام و یادآوری کرد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون،  برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاههای سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری نیز در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند و با استقرار در جاده های استان به مسافران و خودروهای عبوری کمک می کنند.

علیزاده راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز