خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس عنوان کرد:

برخی برای رقابت‌های خاص به دنبال مشوش کردن عملکردها هستند / پرهیز از چالش بین تصمیم گیرندگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۱۱۰

استاندار فارس گفت: عده ای برای رقابت های خاص به دنبال مشوش کردن عملکردها هستند که امری بسیار ناپسند است و هرگز سکو و پلی برای برتری جویی نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در آیین افتتاح زیرگذر دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده، ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری این کلانشهر و همچنین صبوری شهروندانی که مزاحمت‌های ناخواسته اجرای پروژه ها را تحمل می‌کنند، افزود: در استان فارس و کلانشهر شیراز تلاش‌های موثری انجام شده که با ترسیم یک سیاستگذاری درست و پرهیز از چالش‌ها و تنش‌های بین تصمیم گیرندگان به دست آمده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه دست اندرکاران استان توانسته اند در بستری از آرامش اقدامات قابل قبولی برای رفع مشکلات مردم انجام دهند، این روند را در جهت تحقق اهداف دولت تدبیر و امید دانست.

استاندار فارس با اشاره به جایگاه محلی، منطقه ای، ملی و فرا ملی و جهانی شهر شیراز ، اظهارکرد: همه ما خوب می‌دانیم که شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی دارای نقش های متفاوتی است.

وی بیان کرد: شهر شیراز در ارتباط با شهروندان، نقشی محلی، در ارتباط با ۳۶ شهرستان استان، نقشی منطقه ای و در خصوص خدمت رسانی به جنوب کشور نقشی ملی  را ایفا می‌کند.

رحیمی همچنین به نقش فراملی استان فارس در به اهتزاز درآوردن پرچم فرهنگ و تمدن و تاریخ ایران زمین اشاره کرد و گفت: تحقق هر یک از این نقش ها باید برنامه  های مدونی وجود داشته باشد.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: البته در مسیر ایفای نقش های مختلف شهر شیراز با  محدودیتهایی نیز رو به رو هستیم که باید در راستای کاهش این فشارها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در راستای ایفای نقش این کلانشهر باید به این پرسش ها پاسخ دهیم که شیراز را چگونه می‌شناسیم و چگونه از ایفای نقش جهانی شیراز برای رونق اقتصاد شهری استفاده کنیم؟

رحیمی پروژه هایی مثل محور عرفان، بهسازی اطراف آرامگاه سعدی ،حافظ و  شاهچراغ، احداث  موزه گردشگری و سایر موارد این چنینی را توجه به نقش بین المللی شیراز و اجرای این نقش دانست و گفت: مسئولان شهری و استانی باید در پی کاهش فشارهای ناشی از تحریم ها و شیوع کرونا و تاثیر آنها بر اقتصاد شهری و رفاه شهروندان باشند.

توجه به استعدادها و ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و یا بهره گرفتن از فرصت‌های بین المللی از جمله راهکارهایی بود که استاندار فارس برای کاهش اثر فشار ها بر زندگی مردم به آنها اشاره کرد.

استاندار فارس عنوان کرد: کسانی که می توانند در جهت کاهش فشار بر مردم حرکت کند اما نمی‌کنند و یا موانع و مشکلاتی در این مسیر ایجاد می کنند باید در برابر ملت ایران پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: رضایتمندی مردمی نشان دهنده  موفقیت هر دوره مسئولیتی در کشور است..

رحیمی با اشاره به اینکه در دوره های پیش نیز اقدامات خوبی انجام شده و در آینده باید کارهای بهتر و پسندیده تری انجام شود، اظهار کرد:  با این دیدگاه باید به دنبال کامل کردن قدم های گذشتگان باشیم تا یک شهر به سر منزل مقصود و توسعه شهری و آسایش رفاه زندگی شهروندان دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز در سالهای گذشته اقدامات در خور توجهی انجام داده است، خاطرنشان کرد: به یاد نمی‌آورم که شهرداری شیراز یا شورای شهر خواسته ای مطرح کرده باشند و به عنوان مدیر ارشد استان پاسخ منفی از من شنیده باشند.

استاندار فارس افزود: در صورتی که این خواسته ها در  چارچوب قانون و حدود اختیارات استاندار نبوده نیز تلاش کرده‌ام موارد را در سطح کلان و ملی پیگیری کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز