خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

سی و دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۴۰۹

رئیس انجمن هنرهای نمایشی از برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی بصورت مجازی خبرداد.

احمد رجب پور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در این باره اظهار داشت: این جشنواره در سال جهش تولید انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز هنرهای نمایشی در راستای سیاست های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق، اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با هدف و تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی و نگاه خلاق و مبتنی بر اصول علمی به هنر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره با توجه به وضعیت موجود جامعه که متاثر از ویروس کروناست با شیوه اجرایی متفاوت در بخش صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه فجر برگزار می شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره افزود: محورهای جشنواره شامل فرهنگ و سنن بومی و محلی، جهش تولید(تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، کرونا و مقابله با آن( زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن_ کرونا و آسیب‌های اجتماعی)، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی (اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابان و...) و جهانی عاری از جنگ و تروریسم و موضوعات آزاد است.

وی متذکر شد: هر کارگردان با یک اثر می‌تواند در این بخش شرکت کند و متون اورجینال و فولکلور برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی-مذهبی، جهش تولید، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، کرونا و مقابله با آن و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی از اولویت برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برگزیده متون شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی می شود، یادآوری کرد: آثار باید ایرانی بوده، انتخاب موضوع آزاد است و متون اقتباسی (آداپته شده ایرانی) می تواند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اثر و تشخیص هیات انتخاب آثار در بخش رقابتی شرکت کند.

رجب پور خاطر نشان ساخت: با توجه به وضعیت موجود جامعه و شیوع بیماری کرونا اجرای عمومی گروه ها با تعهد به بعد از جشنواره موکول خواهد شد و بازبینی و داوری آثار صرفا از طریق مشاهده فیلم ارسالی انجام می شود،و به علت شرایط موجود جامعه که متاثر از شیوع بیماری کرونا است و عدم برگزاری جشنواره به ‌صورت حضوری بنا به نظر هیات داوران به گروه های منتخب تا سقف ۸۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: مدارک مورد نیاز برای شرکت در این جشنواره شامل فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره، ۳ نسخه با کیفیت از اثر در قالب dvd، خلاصه سوابق هنری کارگردان در یک صفحه a۴، یک قطعه عکس پرسنلی کارگردان و ارائه مجوز کتبی نویسنده  است و آخرین مهلت دریافت آثار ۲۷ آذر ۹۹ و اعلام نتایج ارزیابی آثار ۲ دی ماه ۹۹ است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا مهلت یاد شده به آدرس دبیرخانه واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، طبقه سوم اتاق امور هنری ارسال کرده و یا با شماره ۰۹۳۵۳۹۳۴۸۴۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز