خبرگزاری کار ایران

فرماندار گناباد مطرح کرد‌:

دورهمی‌های خانوادگی عامل افزایش کرونا / مردم دیدارهای شب یلدا را مجازی برگزار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۰۳۵

فرماندار گناباد با اشاره به اینکه دورهمی‌های خانوادگی ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، گفت: مردم و خانواده‌ها در شب یلدا، دید و بازدیدها را به صورت مجازی برگزار کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حامد قربانی در نشست شورای آموزش و پرورش گناباد افزود: با مشارکت مردم و اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت گناباد از نظر شیوع ویروس کرونا از قرمز به نارنجی تغییر یافت و در صورت توجه ناکافی مردم به رعایت موازین پیشگیرانه و حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی تبعات این بیماری افزایش می‌یابد و نباید اجازه داد که وضعیت شهرستان دوباره به قرمز بازگشته و محدودیت‌ها تشدید شود.

وی ادامه داد: باید در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا سلامت خانواده ها به دغدغه همه بخشها و آحاد جامعه تبدیل شود و از هر گونه اقدامی نظیر دید و بازدیدهای فامیلی و دورهمی‌های خانوادگی که سلامت را به خطر بیندازد پرهیز کرد.

فرماندار گناباد گفت: در یکی از شهرستانهای همجوار به دنبال برگزاری یک روضه خانگی سه تن به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و سه خانواده عزادار شدند.

قربانی با اشاره به آسیب‌های شیوع بیماری کووید ۱۹ به زیرساختهای بخشهای مختلف اشاره کرد و افزود: باید برای کاهش تبعات دوران پسا کرونا آمادگی داشت و از هم اکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی شناسایی افرادی که با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و افسردگی مواجه شده‌اند را در دستور کار قرار داد و با ارایه خدمات لازم به آنان تبعات این آسیب‌ها را کاهش داد.

وی اضافه کرد: هزار و ۳۷۵ کودک یتیم در شهرستان گناباد نیازمند حمایت خیران هستند و آموزش و پرورش و دیگر مسئولان ذیربط باید با برنامه ریزی موثر برای ارایه خدمات لازم فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به آنان از هیچ تلاشی کوتاهی نکند.

فرماندار گناباد با اشاره به پیگیری‌ها برای ارتقای سطح دسترسی اینترنت در گناباد برای بهبود ساختارهای فضای مجازی برای تحصیل دانش آموزان گفت: از مجموع ۳۱ مصوبه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گناباد در زمینه های احداث سایت‌ها و دکل‌های مخابراتی، حدود ۶۰ درصد با هزینه ۳۱۰ میلیارد ریال تاکنون به بهره‌برداری رسیده و تعدادی دیگر تا چند روز آینده به بهره‌برداری می رسد و هشت سایت شامل دکل مخابراتی و سایر ملزومات ارتباطی با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز