خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه استان:

میزان تصادفات در راه‌های قزوین ۱۸ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۹۴

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: تصادفات منجر به فوت در مسیرهای برون شهری استان قزوین در ۸ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در  رزمایش طرح زمستانی ۹۹ استان قزوین، اظهار کرد: تمامی سعی و تلاش پلیس در خصوص کاهش میزان تصادفات منجر به فوت است و در همین رابطه اقدامات کنترلی و ایمنی همه ساله از سوی ناجا در سراسر راه‌های ارتباطی به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

رئیس پلیس راه استان، هدف از اجرای رزمایش طرح زمستانی را آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدماتی در رسیدن به صحنه حوادث و مدیریت آن دانست و افزود: قزوین یکی از استان‌های پرتردد کشور به شمار می رود تا جایی که در 8 ماه گذشته بیش از ۱۸۰ میلیون تردد در سطح راه‌های ارتباطی آن ثبت شده که از این میان یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی و بیش از ۱۰ هزار دستگاه کامیون و تریلی بوده است.

ذاکری منش اضافه کرد: این در حالی است که بیشتر اوقات سال، بار ترافیکی برخی جاده‌های کشور از جمله فیروزکوه، هراز و چالوس به جاده‌های منتهی به شمال این استان انتقال می‌یابد و همین مساله حوزه ترافیکی و ایمنی استان را در پاره‌ای شرایط با اختلال و شرایط ویژه همراه می‌کند.

به گفته وی، در عین حال استان قزوین دارای گردنه‌های پرپیچ و خم و با شیب‌های تندی نیز است که وجود همین مسایل اعمال مدیریت در حوزه راه را از سوی دستگاه‌های متولی از جمله پلیس را دوچندان می‌سازد.

این مسئول انتظامی یادآور شد: به رانندگان توصیه می شود تا در فصل زمستان از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کرده و در صورت اقدام به سفر، نسبت به ایمنی خودروی‌شان اطمینان حاصل کرده و وسیله نقلیه خود را مجهز به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ کنند و در طول مسیر نیز با همکاران پلیس راه در مواقع حاد و بحرانی همکاری لازم را داشته باشند.

رزمایش طرح زمستانی استان قزوین با حضور نیروهای امدادی و خدماتی و با شعار کاهش تصادفات و پیشگیری از شیوع کرونا، با پرهیز از سفرهای غیرضروری در زمستان از امروز آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز