خبرگزاری کار ایران

نادیده گرفتن قانون حق پرداخت بیمه در مشاغل سخت و زیان آور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۶۴۵

کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی و مشهد مقدس در خصوص تجمیع مبلغ متناسب سازی و ضریب ترغیب در پایه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در متن این پیام آمده است:

با استعانت از خداوند منان وضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های کانون های کارگران بازنشسته تامین اجتماعی سراسر کشور و کانون عالی بازنشستگان در خصوص تجمیع مبلغ متناسب سازی وضریب ترغیب در پایه حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران و همچنین اجرای صحیح و برابر با قانون متناسب سازی در مشاغل سخت و زیان آور که منتج به برگزاری جلسه روسای کانون های سراسر کشور با حضور اعضای محترم هیئت مدیره کانون عالی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی وانجام صورتجلسه در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۲ شد، هرچند با توجه به آیه { من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق } مراتب تقدیر و تشکر از همه مسئولان و مدیر عامل سازمان را در زمینه اصلاح احکام و تجمیع مبلغ متناسب سازی با پایه حقوق اعلام می کنیم اما باتوجه به صراحت قانون در ذیل تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون ودربند حمایتها که تصریح دارد.

هرسال سابقه حق پرداخت بیمه در مشاغل سخت و زیان آور باید ۱/۵ برابر شود و در جلسه یاد شده به این مورد تاکید شد ولی متاسفانه به آن توجهی نشده و در حقیقت قانون نادیده گرفته شده است؛ افزایش اخیر را که نه تنها رضایتمندی ایجاد نکرده بلکه موجبات نارضایتی شدید را بوجود آورده برخلاف قانون دانسته و این مورد را ظلم آشکار به این گروه بازنشستگان و البته نوعی توهین دانسته و اعتراض شدید خود را اعلام می کنیم.

لذا در صورتی‌که سازمان تامین اجتماعی اراده ای به اصلاح منطبق بر قانون نداشته باشد بازنشستگان عزیز این گروه را به پیگیری از مبادی قانونی با طرح دادخواست از طریق دیوان عدالت ادارای راهنمایی خواهیم کرد. 

ضمن اینکه برای از کارافتادگان کلی که مقرر شده بود اصلاحات متناسب سازی انجام گیرد هیچگونه اقدام عملی صورت نپذیرفته و هیچ توجهی به این گروه مظلوم نیز نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز