خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛

آیین رونمایی از کتاب «رجال پارلمانی هرمزگان» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۷۷۸

آیین رونمایی از کتاب «رجال پارلمانی هرمزگان» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان و کتاب دوستان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، آیین رونمایی از کتاب «رجال پارلمانی هرمزگان» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، علی کمالی زاده نویسنده کتاب، حجت الاسلام و المسلمین عباس فضلی مؤلف و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، امیرحسین حیدری سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد.

برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید زیرساخت‌های کتابخوانی نیز در جامعه فراهم باشد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با حضور در این آیین، فرهنگ را ضروری ترین عنصر برای توسعه و پیشرفت جامعه دانست و بیان کرد: فرهنگ مانند اکسیژن است که برای بقا و حیات یک جامعه ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد و نگاه ویژه‌ای به آن شود. 

وی ادامه داد: پایه و اساس همه مشکلات جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی و ... مشکلات فرهنگی جامعه است و تا زمانی که فرهنگ یک جامعه اصلاح نشود مشکلات دیگر به قوت خود باقی خواهند ماند. 

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری، کتاب را مهمترین عنصر فرهنگی دانست و بیان کرد: ما مسلمانان باید اهل مطالعه و کتابخوانی باشیم؛ چرا که شروع رسالت پیامبرمان با دستور خواندن شروع شده است و بارها در قرآن به قلم و کتابت، قسم یاد شده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید زیرساخت‌های کتابخوانی نیز در جامعه فراهم باشد تا همه مردم به کتاب دسترسی داشته باشند؛ متأسفانه شهر بندرعباس با وجود جمعیت بالا، فقط 6 کتابخانه دارد که جوابگوی نیاز مردم نیست و مسئولان و خیرین باید در ایجاد زیرساخت‌های کتابخوانی، همت بالایی داشته باشند.

وی کار نویسندگان که به خلق آثار مکتوب می‌پردازند را بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: باید قدرکار آنان دانسته شود؛ چرا که نقش اساسی در زنده نگه داشتن تاریخ این مرز و بوم خواهند داشت و همیشه ماندگار خواهند ماند.

هدف اصلی تألیف  کتاب «رجال پارلمانی هرمزگان»، زنده نگاه داشتن تاریخ هرمزگان است

علی کمالی زاده، مؤلف کتاب «رجال پارلمانی هرمزگان»، تألیف این کتاب را کاری دشوار و زمان بر عنوان کرد که با هدف زنده نگه داشتن تاریخ استان هرمزگان به رشته تحریر درآمده و از منابع مختلفی همچون اسناد ملی و نشریات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تدوین آن استفاده شده است.

وی بیان کرد: این کتاب شامل 5 فصل مجلس شورای ملی، معرفی 23 نماینده هرمزگانی مجلس شورای اسلامی، مجلس مؤسسات، مجلس خبرگان رهبری و اسناد و تصاویر است که به معرفی رجال پارلمانی هرمزگان از ابتدا تاکنون می‌پردازد.

روند تاریخ در طول قرن‌ها نشان داده است که کتاب ماندگارترین پدیده جهان است

مؤلف و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کتاب را ماندگارترین پدیده در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: تألیف کتاب، پدیده‌ای است که به دقت و زمان زیادی نیاز دارد و پیشتازی در مکتوب کردن تاریخ استانی، امری قابل تقدیر است. 

وی بیان کرد: مؤلف کتاب «رجال پارلمانی هرمزگان» تا کنون 7 کتاب را به رشته تحریر درآورده و 3 کتاب وی نیز در حال تدوین است و به همه کسانی که میخواهند در حوزه سیاست فعالیت کنند پیشنهاد می کنم کتاب «رجال پارلمانی هرمزگان» را مطالعه کنند تا نسبت به وقایع سیاسی استان خود اطلاعات لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فضلی، استفاده مؤلف از اسناد ملی و آرشیو نشریات را کاری دشوار دانست که بسیار زمانبر است و حوصله زیادی را طلب می کند.

همچنین نویسنده، این کتاب را با هدف شناساندن رجال پارلمانی استان به نوجوانان تألیف کرده که از نقاط قوت این کتاب می‌باشد.

وی مطالب این کتاب  را بسیار چکیده و مختصر ارزیابی کرد که برای روشن شدن اذهان، نیاز به تکمیل شدن دارد. همچنین تألیف کتابهایی از این دست را نیازمند یک مشاور سیاسی دانست تا مطالب از دیدگاههای مختلف بسط داده شود و مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، عدم استفاده مؤلف از نشریات پس از انقلاب، عدم استفاده از مطالب نشریت استانی، اضافه بودن برخی از مدارک مثل اعتبارنامه‌ها، ارجاع نداشتن مستندات و نداشتن نمایه را از نقاط ضعف این کتاب دانست.

در پایان از این کتاب رونمایی شد و از زحمات مؤلف این کتاب، تجلیل شد.

آیین رونمایی از کتاب «رجال پارلمانی هرمزگان» برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز