خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر:

بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان بوشهر با ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۱۶۰

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان بوشهر با ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری گفت: این نیروگاه سالانه ۳۷۰۰م گاوات برق تولید می‌کند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از بوشهر ، صادق زنده‌بودی عصر امروز در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی در روستای دشت‌پلنگ دشتی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در شهرها و روستاها اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ضمن حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه، برق تولیدی آنان را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

وی، با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان بوشهر در دشت‌پلنگ خاطر نشان کرد: این پروژه با هدف پایداری شبکه، کاهش تلفات و رفع ضعف ولتاژ با 17 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی دشت‌پلنگ در زمینی به مساحت 3.6 هکتار احداث شده تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی دشت‌پلنگ قادر است با تولید سالانه 3 هزار و 700 مگاوات، برق یک‌هزار 200 خانوار را تامین کند.

زنده‌بودی ظرفیت نیروگاه خورشیدی دشت پلنگ را 2 مگاوات دانست و بیان کرد: در کل استان بوشهر 27.2  مگاوات نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی شده که 2 هزار و 380 کیلوولت معادل 88 درصد آن در شهرستان دشتی قرار دارد.

وی افزود: در استان بوشهر به ظرفیت 81 مگاوات مجوز احداث نیروگاه خورشیدی صادر شده که 64 مورد آن منجر به قرارداد شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز