خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرم آباد مطرح کرد:

اعتبار اختصاص یافته در مقابل خسارت‌های وارد شده به خرم آباد ناچیز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۳۲

فرماندار خرم آباد گفت: اعتبار اختصاص یافته در مقابل خسارت‌های وارد شده به این شهرستان در پی جاری شدن سیل 98 بسیار ناچیز است و برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر طولابی با بیان اینکه در جریان سیلاب سال گذشته خسارت‌های زیادی به خصوص در بحث زیرساخت‌ها داشتیم، اظهار داشت: شهرستان خرم آباد نیز خسارت زیادی در جریان این سیل ویرانگر متحمل شد.

اعتبارات تخصیص یافته سیلاب در مقابل حجم خسارت‌ها ناچیز است

وی با اشاره به خسارت های وارده به ابنیه شهری، روستایی، راه‌ها، زیرساخت‌ها و… عنوان کرد: از مجموع ۲۲۰ میلیارد تومانی که به شهرستان خرم آباد اختصاص یافته بیش از ۵۰ درصد آن را به شهر خرم آباد اختصاص دادیم.

فرماندار مرکز لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع حدود ۲۵ طرح و پروژه بعد از وقوع سیلاب برای خرم آباد تعریف شده است، افزود: این پروژه‌ها در مجموع بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

طولابی، بیان داشت: اعتبار اختصاص یافته در مقابل خسارت‌های وارد شده به خرم آباد بسیار ناچیز است و برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

پیشرفت ۹۰ درصدی پل «اناری»

وی با بیان اینکه امیدواریم در قالب اعتبارات ستاد حوادث سال جاری که هنوز ابلاغ نشده بتوانیم کمبود اعتبارات این پروژه‌ها را رفع کنیم، گفت: پل «بهداری»، «اناری»، «کمالوند» «حاج عمران»، «۹ دی» و «ماسور» در جریان سیلاب خسارت دیدند.

فرماندار مرکز لرستان با اشاره به اینکه پل «بهداری» ۱۰۰ درصد تکمیل شده است، ادامه داد: پل «اناری» حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بار ترافیکی نیز به صورت آزمایشی بر روی آن برقرار است.

طولابی، عنوان کرد: پل «کمالوند» بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظر تخصیص اعتبار برای اجرای پنج درصد باقی مانده آن هستیم.

منتظر اعتبار برای پل «کمالوند» هستیم

وی با تاکید بر اینکه به دلیل مشکلات ترافیکی، در ماه‌های گذشته به صورت موقت بار ترافیکی را بر روی این پل برقرار کردیم، اما پیمانکار هنوز آن را تکمیل نکرده که تحویل شهرداری بدهد، گفت: بخشی از کار باقی مانده و از مجموع چهار «دستک» آن یک مورد باقی مانده و آب شستگی رخ داده از محل همین «دستک» باقی مانده بوده است.

فرماندار مرکز لرستان با بیان اینکه سازه اصلی پل هیچ صدمه‌ای ندیده است، بیان داشت: این پل به دلیل اینکه محور و شریان اصلی بود، برای رفاه حال شهروندان بار ترافیکی بر روی آن اجرا شد.

طولابی، افزود: البته در حال حاضر شهرداری این پل را مسدود کرده و در حال ترمیم است. اعتبار مورد نیاز پیمانکار که تأمین شود چند درصد باقی مانده تکمیل و رسماً پل تحویل شهرداری و افتتاح خواهد شد.

احداث دیواره ساحلی رودخانه «خرم رود»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پل «ماسور»، ادامه داد: بازسازی پل «۹ دی» نیز بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار مرکز لرستان، به احداث دیواره ساحلی رودخانه «خرم رود» خرم آباد اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز شهرداری حدود سه هزار و ۷۶۸ متر در مسیر رودخانه «خرم رود» و «کرگانه» به صورت بتنی و سنگی احداث بنا داشته است.

طولابی با بیان اینکه ارتفاع بعضی نقاط که کوتاه بود بیشتر شده است، بیان داشت: نقاط آسیب پذیری که همیشه در سیلاب‌ها با آن مواجه بودیم برطرف شده است.

وی با اشاره به آسفالت معابر تخریبی بعد از وقوع سیلاب، عنوان کرد: در این رابطه حدود ۱۵ میلیارد تومان در مناطق سه گانه شهرداری هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز