خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت فارس خبر داد:

سهم 9 درصدی فارس در اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۰۵۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: این استان رتبه پنجم کشور به لحاظ میزان ایجاد ارزش افزوده در بخش های صنعت، معدن و تجارت دارد و ۹ درصد اشتغال کشور در این بخش را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس حمیدرضا ایزدی گفت: مجموع اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت فارس ۹۹هزار و ۶۹۲ نفر، در بخش معدن هشت هزار و ۶۰۴ نفر و در بخش تجارت ۴۱۴هزار و ۱۵۰ نفر است.

او ادامه داد: سهم اشتغال این سه بخش از سهم کل کشور ۹  درصد است که مجموع اشتغال آنها در استان به حدود ۵۲۲ هزار و ۴۴۶ نفر می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: شاخص های کلان اقتصادی استان در بخش های صنعت، معدن و تجارت بر اساس قیمت جاری سال ۹۵ شاخص های مناسبی است.

ایزدی افزود: سهم ارزش افزوده استان در بخش صنعت۷۱ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال است که معادل سه درصد سهم ارزش افزوده بخش صنعت کشور است.

او ادامه داد: همچنین ارزش افزوده استان در بخش معدن بالغ ببر ۲ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال است که ۲.۶ درصد سهم ارزش افزوده بخش معدن کشور را تشکیل می دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: سهم ارزش افزوده بخش تجارت استان نیز ۶۹ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال است که این رقم ۴.۳درصد ارزش افزوده بخش تجارت کشور را شامل می شود.

ایزدی مجموع ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت استان را ۱۴۴ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و بازرگانی استان نسبت به ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت کل کشور ۳.۶ درصد است.

او همچنین با اشاره به صادرات تولیدات صنعتی و معدنی استان بیان کرد: کود اوره، محصولات فولادی ،  آلومینیوم ، پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان و کلینگر، رب گوجه فرنگی، فرش و گلیم دستباف، صنایع الکترونیک، انواع میوه و تره بار، خرما، انجیر، قیر، کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی و محصولات غذایی عمده ترین کالاهای صادراتی استان بر اساس اولویت و مزیت صادراتی هستند که به کشورهای امارات متحده عربی، عراق، هند، چین، آلمان، عمان و قطر صادر می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: توسعه و تعمیق محصولات ساخت داخل و کاهش وابستگی به واردات از طریق شناسایی ظرفیت داخلی، فعال سازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل از برنامه های جهش تولید در استان فارس است.

ایزدی افزود: بهره برداری از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی و استفاده از رویکرد جدید تولید بدون کارخانه، تکمیل و اولویت گذاری طرح های صنایع پیشران، تقویت برون گرایی اقتصاد و افزایش حجم صادرات غیرنفتی با کشورهای همسایه، چین، هند و کشورهای اوراسیا از جمله راهکارهای تحقق جهش تولید است.

او ادامه داد: تقویت زیرساخت های صادراتی استان در بخش سردخانه ای، کانتینر سردخانه‌ای، پایانه صادراتی و نمایشگاه بین المللی استان، احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، توسعه فعالیت های اکتشافی در بخش معدن، تکمیل زنجیره ارزش در فلزات اساسی نظیر فولاد و آلومینیوم، تجهیز و نوسازی معادن، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و صنفی با استفاده از تسهیلات بند الف تبصره  ۱۸ قانون بودجه و سایر ظرفیت های قانونی از دیگر راهکارهایی است که عملیاتی شدن آنها جهش تولید را در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز