خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

نیروی انتظامی و دستگاه قضا مکمل یکدیگر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۲۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: نیروی انتظامی همانند چشم و بازوی دستگاه قضایی است و این دو، لازم و ملزوم و حافظان یکدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در دیدار با سردار علی ابراهیمی فرمانده جدید انتظامی استان قزوین، اظهار کرد: باید این نگاه به تمامی همکاران دستگاه قضایی و انتظامی منتقل شود تا با همکاری و حرکت این دو دستگاه در کنار هم شاهد کمترین وقوع جرم در جامعه باشیم.

رئیس دادگستری کل استان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی و انتظامی لازم و ملزوم یگدیگرند، بیان کرد: حقیقتا تعامل این دو دستگاه، ثمرات بسیاری در ارائه خدمات به مردم دارد که خوشبختانه این تعامل و همکاری همواره برقرار بوده است.

قدرتی ضمن تقدیر از تعامل دو سویه مسوولان انتظامی استان با مجموعه قضایی، خاطر نشان ساخت: دستورهای قضایی زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که نیروی انتظامی با جدیت و قاطعیت آنها را اجرا و پیگیری کند.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه، مبارزه با فساد، حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع از سیاست‌های مهم قوه قضاییه است که تحقق آن به مشارکت تمامی دستگاه‌ها به خصوص نیروی انتظامی نیاز دارد و هماهنگی با دستگاه قضایی انتظار ما است.

مقام ارشد قضایی استان اذعان کرد: اگر نیروی انتظامی موفقی در جامعه داشته باشیم قطعاً دستگاه قضایی موفقی نیز خواهیم داشت بنابراین اگر نیروی انتظامی در بحث پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرائم بتواند موفق عمل کند، قطعاً شاهد کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، کاهش آمار جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد کرد: امنیت، عدالت و رفاه سه نیاز مشترک همه انسان‌ها است و اگرچه سازمان‌ها و نهادهای متعددی در تحقق امنیت نقش دارند اما نقش نیروی انتظامی گسترده، همه جانبه و فراگیر است.

قدرتی یادآور شد: انتظار می‌رود تشکیل نشست‌های مشترک و تخصصی به منظور شناسایی خلاها و رفع نواقص به صورت مستمر در دستور کار هر دو دستگاه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز