خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه :

به اندازه کافی داروی «رمدسیویر» در مراکز درمانی کرمانشاه موجود است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۷۰۴

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع روزانه ۴۰۰ عدد داروی «رمدسیویر» در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر کمبودی در زمینه این دارو نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: داروی رمدسیویر دارویی ضد ویروسی است که طبق داروی «رمدسیویر» به اندازه کافی در مراکر درمانی کرمانشاه موجود است دستورالعمل‌های پزشکی برای بیماران بستری تجویز می‌شود و استفاده آن برای بیماران سرپایی ممنوع است.

او با بیان اینکه در تمام بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی دارند داروی رمدسیویر توزیع می‌شود، افزود: در آبان ماه با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا روزانه به ۶۰۰ عدد داروی رمدسیویر نیاز بود، اما با اجرای محدودیت‌ها از تعداد بستری‌ها کاسته شده و این میزان به روزانه ۲۵۰ عدد رمدسیویر رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای یک هفته داروی رمدسیویر در استان ذخیره داریم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر این دارو را برای بیماران بستری تحت پوشش دارند، گفت: قیمت هر عدد رمدسیویر ۷۰۰ هزار تومان است که ۹۰ درصد آن را بیمه و ۱۰ درصد آن را بیمار پرداخت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز