خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت سمنان مطرح کرد:

بیش از 20 درصد معادن استان سمنان غیر فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۱۷۸

رئیس سازمان صمت سمنان گفت: بر اساس ارزیابی هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت از ۶۴۸ معدن موجود در استان بالغ بر ۲۳.۵ درصد به تعداد ۲۷۴ مورد غیر فعال است.

به گزارش ایلنا از سمنان، علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: بر اساس بخشنامه های موجود در خصوص فعال سازی معادن پس از اینکه مجوز برای بهره برداری از معادن صادر شد در صورتی که سرمایه گذار پس از مهلت تعیین شده نسبت به تحقق تعهد های خود اقدام نکند اقدامات باطل سازی مجوز های بهره برداری در دستور کار قرار می گیرد.

او با اشاره به اینکه شناسایی معادن تعطیل و علت‌یابی و آسیب شناسی این واحدها در استان در دستور کار قرار دارد یادآور شد: اجرای دقیق بخشنامه های ابلاغی در حوزه فعال سازی معادن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت ویژه در حال انجام است.

تشنه دل گفت: در راستای فعال سازی معادن راکد در استان معادن فصلی در مرداد امسال شناسایی شدند و فعال سازی این معادن در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام این اقدامات شاهد بودیم که درصد میزان واحد های معدنی غیرفعال در استان به ۲۳‌.۴ درصد کاهش یافت.

رئیس سازمان صمت سمنان افزود: در مهرماه و آبان‌ماه سال جاری و به واسطه اقدامات انجام شده تعداد ۲۵ واحد معدنی دیگر در استان فعال شد و این فرایند همچنان در دستور کار است و اقدامات در حال انجام می باشد.

او اظهار داشت: برنامه ها و سیاست های‌ ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مبتنی بر تصمیمات و سیاست های شورای معادن کشور و استان بر این موضوع است که پس از شناسایی معادن غیرفعال و راکد و باطل شدن پروانه بهره برداری آنان،  معادن نباید بلوکه شده و هدف اصلی دستورالعمل فعال سازی معادن در استان در خصوص این واحدها با ساز و کار جدید انجام و شاهد بهره برداری مجدد از این‌ معادن باشیم.

 

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز