خبرگزاری کار ایران

در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شد؛

غربالگری ۲۷ هزار نفر از اهالی بیله سوار / 302 نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۴۱۱

فرماندار شهرستان بیله سوار در استان اردبیل از غربالگری ۲۷ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی توسط تیم های محله محور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قبادی در جلسه قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بیله‌سوار گفت: از آغاز طرح تاکنون تعداد ۷ هزار و ۷۷۰ خانوار با جمعیت ۲۷ هزار نفر در شهرستان بیله‌سوار در قالب طرح شهید سلیمانی غربالگری شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۰۲ نفر مشکوک و تعداد ۸۲ نفر داری بیماری زمینه ای از جمله سرطان و ناراحتی های قلبی و عروقی و فشار خون و دیابت و همچنین زنان باردار بودند که شناسایی و به بهداشت معرفی شده است.

غربالگری ۲۷ هزار نفر از اهالی بیله سوار / 302 نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند

قبادی گفت: از مجموع ۲۷ هزار و ۲۳۰ نفر تعداد ۹۰۳ نفر افراد ۶۵ سال به بالا هستند که شامل افراد پر خطر هستند.

فرماندار شهرستان بیله سوار ادامه داد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی ۴۱ محله با همکاری بسیج و هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان غربالگری می شود.

فرمانده قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بیله سوار تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح تا نهم آذر ماه تعداد ۲۷۸ مورد پیگیری و مشاوره تلفنی توسط شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته و ۱۴۴ نفر در منزل قرنطینه شده اند.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح تاکنون ۳ هزار بسته بهداشتی اعم از ماسک و محلول ضدعفونی کننده ارایه شده است، افزود: متأسفانه اکثر بستری‌های خانوادگی و ناشی از مراسم بوده و بر اثر حضور در دورهمی‌های خانوادگی و مجالس گزارش شده است لذا باید این موارد به حداقل ممکن برسد.

فرماندار بیله سوار خواستار همکاری مردم  با رابطین و ماموران طرح پایش شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج و شبکه بهداشت شد و افزود: با ارائه آمار دقیق و به موقع، ابتلای خانواده ها به این بیماری به حداقل خواهد رسید و اقدامات ویژه ای جهت بهبود بیماران و افراد مشکوک پیش بینی شده است.

قبادی به طرح محدودیت ها نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز طرح  ۲۱۵ مورد نظارت اماکن عمومی، ۱۱ مورد پلمپ و ۲۳ مورد اخطار توسط اکیپ نظارتی لحاظ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز