خبرگزاری کار ایران

شورای شهر شیراز اولتیماتوم داد؛

افتتاح پروژه‌های شاخص شیراز طبق برنامه زمان‌بندی انجام شود/کاهش یا افزایش تعداد پروژه‌ها در شهرداری، ممنوع؛ مگر با موافقت شورا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۷۸۸

یک روز پس از نطق رئیس شورای شهر شیراز و اعلام اینکه این شورا در ماه‌های پیش‌رو، بر روی نظارت بر اجرای مصوبات و پروژه‌های شهرداری متمرکز خواهند شد؛ شصت‌و‌پنجمین جلسه کمیسیون تلفیق به بررسی عملکرد پروژه‌های شاخص مناطق ۲ و ۳ شهرداری شیراز اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، در این جلسه که به‌صورت ویدیو کنفرانس و با حضور اعضای شورا، معاونان و مدیران شهرداری، مشاوران و کارشناسان شورا و شهرداری برگزار شد، وضعیت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های این دو منطقه به بحث و بررسی گذاشته شد و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز با طرح پرسش از شهرداران دو منطقه در جریان جزئیات وضعیت پیشرفت پروژه‌های شاخص قرار گرفتند.

شهرداری مناطق 2 و 3 تا پایان هفته وضعیت پروژه‌ها را گزارش می‌کنند

بر پایه این گزارش و در بررسی پروژه‌های منطقه 2، شهرداری این منطقه مکلف شد که گزارش مشکلات پروژه «بدنه‌سازی و کف‌سازی خیابان توحید» را به‌صورت مکتوب تا پایان هفته جاری به شورا ارائه کند.

اعضای شورا همچنین گزارش شهردار منطقه ۳ را نیز در خصوص طرح‌های شاخص این منطقه مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد که شهرداری گزارش تملک پروژه «بازآفرینی فضای شهری و توسعه فضای شهری اطراف سعدیه» و همچنین وضعیت اجرای پروژه‌های «لوله‌گذاری دروازه قرآن» و «زیرگذر هفت‌تنان –چهل‌مقام» را تا پایان هفته به شورا ارائه کند.

گزارش‌های شهرداری در کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورا بررسی و جمع‌بندی آن به کمیسیون تلفیق ارسال می‌شود.

جدول زمان‌بندی پیشرفت پروژه‌های شاخص هر منطقه به شورا ارسال شود

رئیس شورای شهر شیراز در این جلسه تاکید کرد که جدول زمان‌بندی مبتنی بر پیشرفت طرح‌های شاخص هر منطقه باید از سوی شهرداران به شورا ارسال شود تا در اختیار همه اعضای شورا قرار گیرد.

سید عبدالرزاق موسوی اظهار داشت: این مهم، فعالیت اعضای شورا را به عنوان ناظر تسهیل خواهد کرد؛ چرا که شورای شهر باید میزان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها را زیر نظر بگیرد تا کار در موعد مقرر به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران موظف‌اند گزارش‌های مطابق با واقع را به مردم ارائه کنند، افزود: انتظار است شهرداری موضوع گزارش به شهروندان را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

کاهش یا افزایش تعداد پروژه‌ها، ممنوع؛ مگر با موافقت شورا

بر اساس آنچه در این جلسه کمیسیون تلفیق شورا به توافق رسید؛ اعضای شورای شهر، شهرداری را مکلف کردند که از افزودن یا کاستن تعداد پروژه‌های شاخص مصوب در کمیسیون تلفیق خودداری کند و هرگونه کاهش یا افزایش احتمالی در تعداد پروژه‌های شاخص را صرفا با موافقت شورا و از طریق مکاتبه با شورای شهر و اعلام مشکلات پیش روی پروژه‌ها، پیگیری کنند.

شهرداری همچنین می‌بایست جدول زمان‌بندی و پیشرفت اجرای مراحل پروژه‌ها را به صورت هفتگی به شورا ارسال کرده و پروژه‌های شاخص را طبق برنامه زمان‌بندی ارائه شده در جلسه‌ی بیست‌و‌یکم مهرماه کمیسیون تلفیق، افتتاح کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز