خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خبر داد ؛

کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی اردبیل تا یک ماه آینده/ ضرورت بررسی دقیق اجرای پروژه ساخت تراموا در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۸۵۶

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: در سفرمسئولان قرارگاه خاتم الانبیا به اردبیل در ماه آینده، کلنگ زنی پروژه های عمرانی در قالب تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل، سید کاظم موسوی در جلسه مشترک با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اردبیل و شهردار اردبیل که امروز-چهارشنبه ۸ مرداد ماه -در عمارت شهرداری اردبیل برگزار شد،تصریح کرد: تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های شهری اردبیل در قالب تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اقدامی ماندگار در حوزه عمران شهری، توسعه گردشگری،توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی گفت: امیدواریم با عقد این تفاهم نامه و اجرای آن که برای توسعه زیرساخت های شهری از جمله تقاطع های غیر همسطح و تراموا در نظر گرفته شده گوشه‌ای از مشکلات عمرانی شهر اردبیل مرتفع شده و حداقل خواسته و مطالبه مردم شهر اردبیل تحقق یابد.

وی ادامه داد: در خصوص پروژه تراموا ضروری است زمان شروع و  ابعاد پروژه  مشخص شود چرا که تراموا  پروژه ای وسیع است و اجرای آن زحمت‌هایی اعم از اختلال در رفت وآمد شهروندان اردبیل و مسدودی خیابانها دارد که زمان معکوس  و بررسی  دقیق و کارشناسی لازمه اجرای این طرح است.

سردار اشجع فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر  طرح تراموا فقط در استان اصفهان در حال اجرا است، گفت: با اراده ای که مسئولان استانی،نمایندگان و شهردار اردبیل دارند قطعا  شهر اردبیل دومین شهری خواهد بود که این پروژه در آن اجرا خواهد شد.

سردار اشجع ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم تفاهم نامه تراموا جدا از سایر پروژه های عمرانی شود تا زودتر به نتیجه برسیم.

بررسی پیش نویس تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

شهردار اردبیل نیز در این جلسه در پیگیری تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی شهر اردبیل گفت: پیش نویس عقد تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال بررسی و نوشتن است تا این تفاهم نامه در دوبخش پروژه های عمرانی شهری و توسعه حمل و نقل عمومی منعقد شود.

وی گفت: پروژه تراموا با توجه به اینکه یکسری استاندارها، کریدورها و خطوط لازم‌ و اقدامات فنی دارد باید به صورت اصولی، علمی و دقیق بررسی شود.

لطف‌اللهیان ادامه داد: شهر اردبیل دارای طرح جامع ترافیک است و طرحهای توسعه حمل و نقل عمومی صرفا در شهرهایی قابل اجرا است که دارای طرح جامع ترافیک باشند که خوشبختانه  اردبیل این زیرساخت را دارد.

شهردار اردبیل همچنین بیان کرد: اینکه تراموا در کدام نقطه از شهر اجرا شود تا در توسعه حمل ونقل عمومی و کاهش ترافیک موثر  واقع شود در کمیسیون های مختلف شورای شهر از جمله کمیسیون‌ترافیک، عمران، شهرسازی مطرح شده که امیدوارم بعد از تهیه پیش نویس این تفاهم نامه عملیات اجرایی آن شروع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز