خبرگزاری کار ایران

کتاب از زاویه تا زیارتگاه در راستای رویداد اردبیل 2023 چاپ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۱۰۹

نویسنده کتاب «از زاویه تا زیارتگاه؛ بررسی معماری و باستان‌شناسی دارالارشاد اردبیل در گذر سده‌ها» از چاپ این کتاب با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و در راستای رویداد اردبیل 2023 خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن یوسفی گفت: کتاب «از زاویه تا زیارتگاه؛ بررسی معماری و باستان‌شناسی دارالارشاد اردبیل در گذر سده‌ها» با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و در راستای رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو چاپ می‌شود.

نویسنده این کتاب افزود: کتاب از زاویه تا زیارتگاه در حقیقت بررسی افت و خیز تحولات معماری 400 ساله کل معماری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از زمان بنیاد اولین فضای مذهبی، زاویه در 700 هجری تا توسعه معماری این مجموعه عرفانی – دینی با تکیه بر جدیدترین یافته‌های معماری حاصل از مطالعات باستان شناختی است.

وی ادامه داد: در این کتاب تحقیقات علمی دامنه‌دار و مداومی از منظر معماری و باستان‌شناسی در بازه زمانی 30 ساله، کل پیکره معماری اثر را همراه با بقایای حاصل از جدیدترین دستاوردهای باستان‌شناسی بررسی و ساختار تک تک بناها را به صورت دقیق مورد بازبینی قرار گرفته‌اند.

یوسفی خاطرشنان کرد: کتاب زاویه تا زیارتگاه به عنوان یک منبع در دو جلد و در دو بخش مشروح معماری و باستان‌شناسی با بیش از 1200 صفحه به عنوان یک نوشته علمی قابل استناد در ارتباط با بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی قلمداد می‌شود که خوانندگان علاقمند را با تاریخ معماری و باستان‌شناسی این مجموعه آشنا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز