خبرگزاری کار ایران

در نشست کارشناسان ارشد اکو در اردبیل مطرح شد؛

اردبیل مقصد گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی گردشگران کشورهای عضو اکو

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۷۷۹

اردبیل می‌تواند مقصد گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی گردشگران کشورهای عضو اکو باشد.

به گزارش ایلنا، اژدری مدیرکل گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در نشست کارشناسان ارشد اکو در اردبیل طرحی درباره آب‌های درمانی این استان ارایه شد که بی شک از ناحیه فعالان اقتصادی اکو استقبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: آبهای گرم و معدنی اردبیل گنجینه بزرگی برای استان اردبیل به شمار می رود که نیازمند ارزیابی و سرمایه گذاری  است.

 در ادامه یاسر عبداللهی عابد با اشاره به اینکه اردبیل می‌تواند مقصد گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی گردشگران کشورهای عضو اکو باشد، اذعان کرد: صنعت گردشگری می‌تواند طلایه دار توسعه همه جانبه باشد و ظرفیت‌های اردبیل از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیل، ۳۷ منطقه گردشگری و مراکز متعدد آب درمانی و آبگرم آماده پذیرش سرمایه گذاران است.

به گفته وی انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری نقطه عطفی در توسعه و رونق گردشگری استان اردبیل است به طوری که امیدواریم این نشست‌ها نتایج و دستاوردهای خوبی برای توسعه گردشگری استان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعت گردشگری، این صنعت را طلایه‌دار حوزه‌های مختلف اقتصادی دانست و یادآور شد: استان اردبیل آماده هرگونه همکاری و ارتباط اقتصادی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی با کشورهای عضو اکو است.

در ادامه حسن محمدی ادیب با اشاره به تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری بهتر و موثرتر نشست فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو گفت: در نشست امروز برای هر میز یک دبیر و مترجم مستقر شده تا مذاکرات موثری در حوزه اقتصاد گردشگری در میزهای کشورهای مختلف محقق شود.

به گزارش ایلنا، در نشست امروز کارشناسان ارشد اکو شهر شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال۲۰۲۶ انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز