خبرگزاری کار ایران

دومین دستگاه رادیوتراپی در استان اردبیل مستقر می‌شود / رفع مشکل فضای محدود دانشگاه علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۴۰۲

استاندار اردبیل استقرار دومین دستگاه رادیوتراپی در استان را از جمله مصوبات مهم سفر وزیر بهداشت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل منابعی برای تسریع در پروژه احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده اردبیل اختصاص یافته است.

وی افزود: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان اردبیل نیز منابع اعتباری جهت تسریع در احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نجف‌زاده مصوب شد.

استاندار اردبیل گفت: یک ساختمان جهت افزوده شدن به فضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش‌بینی شده است که تأمین اعتبارات لازم جهت خرید آن توسط وزارت بهداشت در دستور کار خواهد بود و با این اقدام، مشکل فضای محدود دانشگاه علوم پزشکی رفع می‌شود.

عاملی ادامه داد: تعمیر بخش مهمی از بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل، تکمیل کتاب‌خانه و فضای آموزشی بال چهارم دانشگاه علوم پزشکی و تأمین آمبولانس‌ از دیگر مصوبات سفر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان اردبیل بود.

دومین دستگاه رادیوتراپی در استان اردبیل مستقر می‌شود

وی بیان کرد: استان اردبیل در حوزه دستگاه‌ دیالیز دچار کمبود است که مصوب شد نیاز استان در این بخش به‌صورت کامل رفع شود و همچنین با توجه به اهمیت درمان سرطان، به‌زودی دومین دستگاه رادیوتراپی در استان اردبیل مستقر خواهد شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دستگاه مورد نیاز در طب هسته‌ای به‌زودی در بخش درمانی دولتی مستقر و فعال خواهد شد و همچنین تأمین نیازهای بیمارستان‌های استان اردبیل، تأمین تجهیزات آزمایشگاه ساخته‌شده توسط خیرین و تصمیماتی در حوزه خوابگاه‌ها نیز مصوب شد.

عاملی اظهار کرد: در سال‌های اخیر استان اردبیل در حوزه سلامت به‌خصوص گسترش و افزایش فضای درمانی با کمبودات و محرومیت‌هایی مواجه بوده که در دولت سیزدهم رفع این کمبودات به‌خصوص در مناطق محروم دنبال می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز