خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد؛

مشارکت 104 میلیارد تومانی خیرین اردبیل در سال گذشته / اشتغال 240 مددجو در قالب طرح تسهیلات کارفرمایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۶۶۱

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان اردبیل گفت: در حال حاضر 42 هزار و 300 خانواده به تعداد 86 هزار نفر مددجو در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

حسین دشتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 42 هزار و 300 خانواده به تعداد 86 هزار نفر مددجو در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: حدود 17 هزار خانواده دارای سرپرست زن هستند که علت مددجویی آنان فوت سرپرست خانواده می باشد و 2 هزار و 400 خانواده نیز به علت طلاق و 560 خانواده به علت زندانی بودن سرپرست خانواده و مابقی مددجویان نیز به علت مواجهه با مشکلات بدسرپرستی(متارکه، اعتیاد و...) تحت پوشش کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان اردبیل ادامه داد: حدود 18 هزار خانواده میانگین سنی بالای 60 سال دارند و مابقی مددجویان زیر 60 سال، از کار افتاده دائم یا موقت می باشند.

دشتی گفت: از 42 هزار خانواده تحت پوشش 52 درصد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد روستایی و 48 درصد نیز از جامعه شهری هستند و 18 هزار خانواده نیز در اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد حاشیه نشین می باشند.

پرداخت 136 میلیارد تومان مستمری در سال گذشته

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل از پرداخت 136 میلیارد تومان مستمری به خانواده های تحت پوشش در سال گذشته خبر داد و گفت: به غیر از هزینه مستمری، 75 میلیارد تومان نیز خدمات مسکن، درمانی و فرهنگی نیز در سال گذشته برای مددجویان اختصاص یافته است.

دشتی افزود: همچنین 116 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل تبصره 16 و اشتغال پایدار روستایی در سال گذشته به مددجویان پرداخت شده که این تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان  بوده و با کارمزد 4 درصد محاسبه شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 67 میلیارد تومان نیز از منابع کمیته امداد به خدمات قرض الحسنه و اشتغال پرداخت شده که این تسهیلات بدون کارمزد بوده و حتی جریمه دیرکرد نیز دریافت نشده است.

کمک 104 میلیارد تومانی خیرین به مددجویان در سال 99

دشتی در خصوص کمک خیرین به مددجویان نیز بیان کرد: در سال گذشته حدود 104 میلیارد تومان از بخش زکات، جشن عاطفه ها، احسانات، جشن رمضان و ... از سوی خیرین به مددجویان اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در خصوص میزان مستمری مددجویان نیز اذعان کرد: مبلغ دریافتی مددجویان در سالجاری افزایش چشمگیری داشته به طوریکه برای یکنفر مددجو مبلغ 350 هزار تومان، خانواده های دو نفری 500 هزار تومان، سه نفری 700 هزار تومان، 4 نفری 900 هزار تومان و برای خانواده های پنج نفری نیز ماهانه مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان پرداخت می شود.

فعالیت 135 مرکز نیکوکاری در استان اردبیل

دشتی از فعالیت 135 مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: این مراکز با هدف شناسایی نیازمندان با محوریت محلات و مساجد در حال فعالیت هستند و کمک های دریافتی از سوی خیرین را در حوزه فعالیت خود مصرف می کنند و از استقلال اداری و مالی کامل برخوردار هستند و هم افزایی مناسبی با کمیته امداد دارند.

وی افزود در حال حاضر 30 درصد از صندوق های صدقات به مراکز نیکوکاری اختصاص یافته و حدود 9 هزار و 800 پرونده سالمندان نیز تحت مدیریت این مراکز قرار دارد که مسئولیت رصد و احصاء مشکلات و نیازهای درمانی و معیشتی سالمندان را برعهده دارند.

ایجاد اشتغال برای 240 مددجو در قالب طرح تسهیلات کارفرمایی

وی در رابطه با طرح تسهیلات کارفرمایی کمیته امداد نیز بیان کرد: در این طرح هر کارفرمایی نفراتی از مددجویان کمیته امداد را در مجموعه خود شاغل کند یکی از دو بسته حمایتی کمیته امداد را دریافت می کند؛ یکی از بسته ها شامل دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد برای هر مددجو و در بسته حمایتی دیگر نیز 24 ماه حق بیمه مددجوی شاغل از سوی کمیته امداد پرداخت می شود؛ اگر این اشتغالزایی در مناطق محروم انجام شود، کارفرما علاوه بر دریافت تسهیلات، 2 سال از پرداخت بیمه شاغلین معاف خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل ادامه داد: این طرح بازتاب خوب و استقبال مناسبی از سوی کارفرماها داشته به طوری که در سال گذشته 240 مددجو از این طریق مشغول به کار شده اند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز