خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک های صنعتی اردبیل تاکید کرد:

اهمیت خوشه‌های صنعتی در افزایش تولید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۹۷۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضمن تاکید بر نقش مهم خوشه های کسب و کار در توسعه صنعت استان، از نقش محوری و بنیادین خوشه‌ها در افزایش هم افزایی واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اهلی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خوشه های صنعتی نقش محوری و اساسی در سیاست های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته ایفا می‌کنند که بر این اساس اجرای خوشه های صنعتی به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی شرکت شهرک های صنعتی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اجرای خوشه های کسب و کار را یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک برشمرد و افزود: خوشه های صنعتی کاستی های موجود در صنایع کوچک را مرتفع نموده و مزیت های مختلف آن را تقویت می کنند.

 اهلی با بیان اینکه اجرای خوشه های صنعتی با مشارکت و همکاری واحدهای تولیدی، دولت و دانشگاه شکل می گیرد ادامه داد: خوشه های کسب و کار مجموعه ای از بنگاه های تولیدی و خدماتی در یک رشته هستند که با هدف تقویت ارتباط، شبکه سازی و همکاری اعضای خوشه با یکدیگر در مناطق مختلف جغرافیایی شکل می‌گیرند.

وی ابراز داشت: در راستای اجرای توسعه خوشه‌های کسب و کار و به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی، تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان سنجی انجام 12 خوشه صنعتی دیگر نیز در دست اقدام و مطالعه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این خوشه های صنعتی را صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ های قیمتی و سنگ های معدنی برشمرد و افزود: با شناسایی و امکان سنجی این خوشه های صنعتی، فعالیت این بنگاه های اقتصادی در کنار هم تجمیع و هماهنگ شده و این امر باعث بهره مندی هر چه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز