خبرگزاری کار ایران

عضو كارگری شورای عالی كار:

مجبور به انتخاب بین بد و بدتر هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۷

خلاصه: «گروه كارگری شورای عالی كار نظر خود را در مورد حق مسكن و خوار و بار 24 ساعته اعلام می‌كند/ از دید كارفرما یك كارگر در سال 15 ماه حقوق می‌گیرد.»

یك عضو كارگری شورای عالی كار (شورای تعیین مزد) در واكنش به اعلام خبر تشكیل جلسه این شورا تا پایان اردیبهشت به منظور بررسی افزایش حقوق مسكن و خوار و بار كارگران، گفت:  نمایندگان كارگران 24 ساعت قبل از زمان برگزاری جلسه شورای عالی كار در خصوص میزان افزایش حق مسكن به جمع بندی خواهند رسید.

«احمد رضا معینی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: هنوز زمان برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی كار برای افزایش حقوق مسكن و خوار و بار كارگران مشخص نشده است.

این مقام كارگری یادآور شد كه از سال 83 تا كنون درحالی حق مسكن كارگران ثابت مانده است كه هزینه مسكن ماه به ماه افزایش می‌یابد.

وی درعین حال در خصوص پیشنهاد نمایندگان  رسمی كارگری برای افزایش حق مسكن كارگران گفت: گروه كارگری تنها دارای یك رای از سه رای بوده و گروه دولت و كارفرمایی هر دو دارای ماهیت و دیدگاه یكسانی هستند.

معینی با بیان اینكه كارفرمایان مدعی‌اند كه بابت استخدام یك كارگر سالانه 15 ماه حقوق و مزایا پرداخت می‌كند گفت: این ادعا درست است زیرا هر كارگر بابت حقوق، سنوات وعیدی در سال 15 ماه مزد می‌گیرد.

نماینده رسمی كارگران در شوارای عالی كار گفت: بابیان اینكه قرار  نیست در جلسه پیش روی شورای عالی كار، در مورد دستمزدها بحث و گفتگویی صورت بگیرد گفت: قبول داریم كه حداقل مزد ناچیز است اما بسیاری از كارگران در تماس‌های مكرر خود از نگرانی خود در خصوص تاثیر افزایش حقوق بر افزایش اخراج ها خبر می‌دهند.

وی بابیان اینكه در شرایط كنونی همین مبلغ حداقل مزد 487 هزار تومان در بسیاری از محیط‌های كاری رعایت نمی‌شود گفت: ما مجبوریم كه بین بد و بدتر بهترین گزینه را انتخاب كنیم.

به گفته معینی در این شرایط نمی‌توان به كارگران به جای 487 هزار تومان بر مبنای 800 هزار تومان مزد پرداخت كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز