خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

سقاخانه قاجاری اصفهان شبانه تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۳۷

تخریب این بنای تاریخی غیرقانونی بوده و مراتب از سوی معاونت میراث فرهنگی و امور حقوقی میراث فرهنگی اصفهان در حال پیگیری است.

ایلنا: سقاخانه تاریخی مربوط به دوره قاجاری که در دالان ورودی مقبره علامه مجلسی اصفهان قرار دارد، دو شب پیش توسط مدیریت مجموعه علامه مجلسی تخریب شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: یکی از سقاخانه‌های ورودی مقبره علامه مجلسی توسط مدیریت مجموعه علامه مجلسی برای ایجاد درب چوبی تخریب شد.

محسن مصلحی تخریب این بنای تاریخی را غیرقانونی دانست و افزود: مراتب توسط معاونت میراث فرهنگی و امور حقوقی میراث فرهنگی اصفهان در حال پیگیری است.

به گفته وی شواهد نشان می‌دهد در چوبی که با تخریب سقاخانه و دیوار پشت سقاخانه نمایان شده در طی روزهای گذشته تعبیه شده که با تخریب دیوار سقاخانه این در نمایان شد.

منصور زیرک کارشناس و ناظر مرمت سقاخانه علامه مجلسی نیز درباره واکنش میراث فرهنگی به تخریب سقاخانه دوره قاجاری گفت: پس از این اقدام، تصمیم به بازسازی و مرمت اثر تاریخی تخریب شده گرفته شد و در حال حاضر تیغه دیوار تخریب شده سقاخانه توسط مرمتگران میراث فرهنگی کشیده شده و کار بازسازی سقاخانه در دست اقدام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز