خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه یک در نشست خبری اعلام کرد:

پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی شرط دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۸۰

مناظره‌های انتخاباتی درصورت محدود بودن نامزد‌ها زنده پخش می‌شود/زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از ۲ خرداد تا ساعت ۲۴، ۲۲ خرداد برگزار می‌شود/فریدون جیرانی، بهرام بهرامیان، سیروس مقدم و مسعود جعفری جوزانی برای شبکه یک سریال می‌سازند.

ایلنا: نشست خبری مدیر شبکه یک سیما امروز (۲ اردیبهشت) درحالی برگزار شد که وی در صحبت‌های خود فقط به بخشی از برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی فرجی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورا‌ها و انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های ما در حوزه انتخابات است لذا از هم اکنون برنامه‌ای پیرامون انتخابات از این شبکه پخش می‌شود (برنامه دریچه) و همچنین برنامه پایش که گفتگومحور است درباره انتخابات از این شبکه پخش می‌شود. همچنین برنامه سراج درباره تاریخچه انتخابات پخش می‌شود و یک برنامه درباره شورای نگهبان و اهمیت آن پخش می‌شود.
وی ادامه داد: برنامه‌هایی نیز درباره انتخابات شورا‌ها از میانه اردیبهشت پخش می‌شود. فیلم‌هایی همچون مستند مدرسه در دست بچه‌ها ساخته آورد زند، سفرنامه واحدی که در چند استان ساخته می‌شود، فیلم از طاهرآباد تا نادرآباد که به انتخابات شورا‌ها ارتباط دارد نیز از این شبکه پخش می‌شود.
فرجی درباره پخش مناظره‌های انتخاباتی بین کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: پخش مناظره‌ها در شورای سازمان به تصویب رسیده و قرار است مناظره‌ها به صورت زنده باشد اما یک شرط دارد.
وی دادامه داد: شرط پخش زنده مناظره‌ها به صورت زنده این است که تعداد نامزدهایی که توسط شورای نگهبان تایید می‌شوند؛ محدود باشد که بتوان مناظره‌ها را زنده برگزار کرد.
فرجی افزود: فرصت تبلیغات ریاست جمهوری از دوم خرداد ۹۲ شروع می‌شود و تا ساعت ۲۴، ۲۲ خرداد ادامه دارد. مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی قبل یا بعد از سریال‌های تلویزیون پخش می‌شود.
وی ادامه داد: کم و کیف این مناظره‌ها توسط معاون سیاسی صدا و سیما که رئیس ستاد انتخابات صدا و سیماست، اعلام می‌شود.
فرجی در پاسخی به سوال پیرامون مسائلی که در برنامه وقت اضافه بین دو وزنه بردار به وجود آمده بود، گفت:‌‌ همان طور که رهبری توصیه کرده است باید با بی‌اخلاقی در حوزه ورزش مقابله شود. قرار بود در برنامه وقت اضافه بین بهداد سلیمی و کوروش باقری حرف‌های مثبتی زده شود و بین این دو چهره آشتی صورت بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و علیرغم اینکه مجری تلاش کرد و تذکر داد باز هم اتفاق مثبتی رخ نداد.
وی ادامه داد: حتی قرار بود یک ورزشکار دیگر به این جمع اضافه شود اما وقتی اینگونه دیدم دیگر اجازه ندادم فرد دیگری وارد این برنامه شود.
وی درباره وضعیت سریال نون خامه‌ای گفت: نقش اصلی این سریال عوض شده اما ما متوجه شده‌ایم که بعد از ۴ قسمت دچار مشکل است ک دوباره توصیه کردیم ضبط این سریال انجام شود.
فرجی درباره ضعف برنامه‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه پخش می‌شود، گفت: قبول دارم که برنامه‌هایی که روزهای پنجشنبه و جمعه پخش می‌شود جدابیت چندانی ندارد لذا باتوجه به تصمیم دارابی معاون سیما قرار شد در فاز اول برنامه‌های گروه اجتماعی چذاب‌تر شود و در فاز دوم برامه‌های گفتگومحور و جنگ مانند از این شبکه پخش شود و همچنین فیلم‌های جذابی پنجشنبه‌ها پخش کنیم.
فرجی در پاسخ به این سوال که میزان حذفی فیلم‌ها چه تاثیری در پخش آن‌ها دارد، گفت: اگر میزان حذف فیلم‌ها از ۵ یا ۶ قدیقه بیشتر شود آن فیلم پخش نمی‌شود زیرا امروز با سیستم‌های جدید نیازی به حذف زیاد فیم‌ها نیست و ما فقط صحنه‌های خشونت‌آمیز را حذف می‌کنیم.
فرجی درباره همکاری با مجری‌ای که به تازگی در قوه قضاییه محکوم شده است، گفت: ایشان می‌توانند با تلویزیون همکاری کنند و هیچ حکمی مبنی بر قطع همکاری با ایشان صادر نشده است.
وی درباره ساخت و پخش سریال‌های خوب و فاخر در تلویزیون گفت: به زودی سریال ماتادور که محصول مشترک نیروی انتظامی و شبکه یک است؛ پخش می‌شود. همچنین سریال پوریای ولی توسط مسعود جعفری جوزانی ساخته وپخش می‌شود و سریال حماسه می‌شان به کارگردانی بهرام بهرامیان ساخته خواهد شد. سریال فصل بی‌پروایی توسط فریدون جیرانی ساخته و پخش می‌شود. همچنین سریال صدام که فیلمنامه آن توسط علیرضا نادری نوشته شده توسط سیروس مقدم قرار است ساخته شود که فیلمنامه آن در دست بررسی است.
وی درباره سریال چاه شماره ۵۰ گفت: ساخت سریال چاه شماره ۵۰ نیاز به همکاری وزارت نفت داشت که متاسفانه به دلیل عدم همکاری آن وزارتخانه ساخته نشد.
وی همچنین درباره برنامه سین مثل سریال گفت: این برنامه بولتن تبلیغاتی شبکه یک نیست و ما قصد تبلیغات نداریم و خود من نیز نیاز به این تبلیعغات ندارم و در این برنامه فقط سریال‌ها مورد نقد وبررسی و نظرسنجی قرار گرفته و نظرسنجی مردم و آرای آن‌ها مستقیما در این برنامه دخیل بوده است.
وی درباره میزان رضایتمندی مردم از برنامه‌های شبکه یک در عید نوروز گفت: اداره کل وزارت آموزش و پژوهش نظرسنجی را درباره برنامه‌های صدا و سیما انجام داده اما هنوز آرای آن اعلام نشده. آنچه مشخص است این است که براساس نظرسنجی شبکه یک؛ از ۲۶ اسفند تا ۱۶ فروردین بیش از ۳۱ میلیون پیامک درباره سریال‌های تلویزیون ارسال شده و حدودا روزی یک میلیون پیامک درباره سریال‌های تلویزیون ارسال شده است.
فرجی همچنین درباره لزوم به بحث کتاب و کتابخوانی خبر داد وافزود: ما به دنبال معرفی کتاب و برنامه‌های تلویزیون هستیم و همچنین در برنامه خانواده یک کتاب معرفی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز