خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری با اشاره به فقدان نظارت دولت؛

كارگران موقت كوچك‌ترین تضمینی درباره آینده شغلی‌شان ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۲

چکیده: «با گذشت سه ماه از سال جدید، موج جدیدی از تعدیل و اخراج کارگران قرار دادی و پیمانی واحد‌های مختلف تولیدی همدان به راه افتاده است كه این وضعیت بر امنیت روانی كارگران شاغل و به تبع كاهش بازدهی تولید تاثیر گذاشته‌است.»

 دبیر خانه کارگر همدان با بیان اینکه اخراج کارگران قرار دادی و خدماتی در این استان بعد از گذشت سه ماه از سال مجددا آغاز شده است، نسبت به عواقب روی آوردن سایر بنگاه‌های تولیدی و خدماتی به تعدیل نیروی کار هشدار داد.

«چنگیز اصلانی» در این باره به ایلنا گفت: با گذشت سه ماه از سال جدید، موج جدیدی از تعدیل و اخراج کارگران قرار دادی و پیمانی واحد‌های مختلف تولیدی همدان به راه افتاده است كه این وضعیت بر امنیت روانی كارگران شاغل و به تبع كاهش بازدهی تولید تاثیر گذاشته‌است.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد اخراج  و تعدیل تعدادی از کارگران قرار دادی در کارخانه خوش نوش همدان و چندین واحد تولیدی دیگر بوده‌ایم، گفت: مالکان این واحدهای صنعتی به بهانه کاهش هزینه های جاری تولید، در اولین اقدام خود برای کاهش این هزینه ها قرارداد تعدادی از نیروهای كار موقت را تمدید نکرده اند.

 

به گفته اصلانی، نبود نظارت بر کار واحد‌های تولیدی و خدماتی از سوی بازرسین اداره کار باعث شده تا كارگران كوچكترین تضمینی برای آینده شغلی خود نداشته باشند.

دبیر خانه كارگر همدان در این باره ادامه داد: اگر نظارت کافی بر عملکرد کارفرمایان نباشد، مدیران واحد‌های صنعتی می‌توانند کارگران خود را بدون هیچ بهانه‌ای اخراج کنند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود درباره واحدهای تعطیل شده این استان نیز گفت: با وجود آنکه چندین سال است از تعطیلی تعداد زیادی از واحد های تولیدی همانند قارچ سینا و سامیکو صنعت می گذرد اما هنوز هیچ گونه پی گیری از سمت دولت برای حل مشکلات این واحد ها صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز