خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در خراسان جنوبی تاكید كرد:

پی‌گیری موازی افزایش دستمزد در دیوان و شورای عالی كار

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۲

چكیده: «سالهاست در فیش حقوقی کارگران مزایای جانبی همانند حق مسکن 10 هزار تومانی و حق خوار و بار 80 تومانی بدون تغییر و ثابت باقی مانده و نسبت به تورم افزایش پیدا نکرده است. این در حالیست که بسیاری از کارفرمایان در استان خراسان جنوبی از پرداخت همان حداقلها به کارگران خوداری می‌کنند.»

دبیر خانه کارگر خراسان جنوبی ضمن تاکید بر پی گیری جدی نمایندگان جامعه کارگری کشور برای احقاق حقوق از دست رفته کارگران در شورای عالی کار خواستار افزایش حق مسکن و خواروبار کارگران بر اساس قانون کار شد.

«محمد حسین براتی» با اعلام مطلب فوق به ایلنا گفت:حق مسکن و خواربار کارگران شاغل سالهاست که بدون هیچ افزایشی همچنان در فیش حقوقی کارگران ثابت مانده و رقم ناچیز آن هیچ تاثیری در تامین معاش کارگران ندارد.

او با اشاره به حداقل دریافتی کارگران در سال جاری گفت: دریافت رقم 487 هزار تومانی نمی‌تواند تامین کننده معاش یک خانوار کارگری باشد، به همین دلیل واضح شورای عالی کار باید نسبت به تصمیم غیر قانونی خود تجدید نظر کند.

این فعال کارگری اضافه کرد: سالهاست در فیش حقوقی کارگران مزایای جانبی همانند حق مسکن 10 هزار تومانی و حق خوار و بار 80 تومانی بدون تغییر و ثابت باقی مانده و نسبت به تورم افزایش پیدا نکرده است. این در حالیست که بسیاری از کارفرمایان در استان خراسان جنوبی از پرداخت همان حداقلها به کارگران خوداری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه نمایندگان جامعه کارگری علاوه بر شورای عالی كار باید پی گیر شکایت خود در دیوان عدالت اداری نیز باشند، تصریح کرد: با استناد به ماده 41 قانون کار، دیوان عدالت اداری در صدور حکم به گونه‌ای تصمیم گیری کند که این مشکل که تبدیل به دغدغه ای برای جامعه کارگری شده است برای همیشه خاتمه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز