خبرگزاری کار ایران

عضو کانون شورهای اسلامی کار البرز:

رعایت قانون كار مانع مشكلات معیشتی امروز كارگران می‌شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۴۳

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، دستمزد کارگران باید بر اساس تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند معین شود که اگر این امر محقق می‌شد در حال حاضر جامعه کارگری با افزایش متناسب دستمزد در تامین مایحتاج سبد خانوار خود با مشکل روبرو نمی‌شد.

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار استان البرز گفت: اگر معیارهای قانون كار در موضوع تعیین دستمزد كارگران رعایت می‌شد، جامعه كارگری امروز در تامین مایحتاج سبد خانوار خود با مشکل روبرو نمی‌شد. 

به گزارش ایلنا از البرز، علی دهقان کیا امروز در همایشی که به مناسبت تقدیر از تلاش گران عرصه تولید استان البرز با حضور جمعی از مدیران استان؛ تولید کنندگان و تشکل‌های کارگری البرز در سالن اجتماعات مرکز تربیت مربی فنی حرفه‌ای کرج برگزار شد به بحث تامین سبد خانوار کارگران اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، دستمزد کارگران باید بر اساس تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند معین شود که اگر این امر محقق می‌شد در حال حاضر جامعه کارگری با افزایش متناسب دستمزد در تامین مایحتاج سبد خانوار خود با مشکل روبرو نمی‌شد.

این مقام كارگری در ادامه ضمن رد این نظر كه افزایش دستمزد‌ها باعث بالا رفتن قیمت تولید می‌شود، گفت: اگر در بحث هدفمندی یارانه‌ها به جای فشار به تولید کنندگان و در ‌‌نهایت جامعه کارگری با تحقق تمامی اهداف هدفمندی که یکی از آن‌ها حمایت از تولید کنندگان در بحث انرژی و دادن تسهیلات ریالی و ارزی به آن‌ها بود عمل می‌شد، در حال حاضر ما شاهد تحمیل این همه فشار به كارگران نبودیم.

علی دهقان کیا در پایان با اشاره به مشکلاتی که جامعه کارگری با وجود پایین بودن دستمزد‌ها در اداره و مدیریت معیشت خود دارند تصریح کرد: حتما کارگرانی که با دستمزد ۴۰۰ هزار تومان با مشقت و با مدیریت و درایت مشغول به اداره زندگی خود هستند شایستگی اداره کشور را هم دارند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز