خبرگزاری کار ایران

رییس کانون انجمن­های صنفی کارگران آذربایجان شرقی:

هنوز دیدگاه صنفی در کشور حاکم نشده است

کد خبر : ۴۳۹۰۳

با توجه به بضاعت تاریخی کشورمان انتظار می‌رفت در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکلات کارگری و دیدگاه صنفی - سندیکایی با سرعت بیشتری توسعه و اهداف صنفی به شکلی جدی‌تر پیگیری می‌شد.

 

رییس کانون انجمن­های صنفی کارگران آذربایجان شرقی گفت: با وجود گذشت سی و چهار سال از پیروزی انقلاب هنوز دیدگاه صنفی - سندیکایی در کشور حاکم نشده است

به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز، خادم که در جلسه بررسی مشکلات انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی که در محل خانه کارگر تبریز با حضور مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تشکیل شده بود سخن می‌گفت با تأکید بر ضرورت توسعه تشکل‌های کارگری اظهار داشت: با توجه به بضاعت تاریخی کشورمان انتظار می‌رفت در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکلات کارگری و دیدگاه صنفی - سندیکایی با سرعت بیشتری توسعه و اهداف صنفی به شکلی جدی‌تر پیگیری می‌شد اما عملا جز خانه کارگر سایر تشکلات در‌‌ همان گام‌های نخست و ابتدایی قرار دارند.

خادم با اشاره به تشکیل انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی گفت: اینکه این قشر تحصیل کرده بعد از گذشت سه دهه  اقدام به تشکیل انجمن صنفی نمایند حاکی از آن است که هنوز دیدگاه سندیکایی در کشورحاکم نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی بیش از ۵۰ انجمن صنفی فعالیت دارند گفت: باید حقوق این طبقه از جامعه به رسمیت شناخته شود.

خادم به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: ما به عنوان نمایندگان جامعه کارگری نسبت به تأثیرات این طرح بر صنعت و تولید و تعطیلی کارخانجات هشدار داده بودیم.

وی با بیان اینکه صاحبان سرمایه برای مقابله با اثرات این طرح در گام نخست به اخراج کارگران دست می‌زنند افزود: در شرایط فعلی قشر متوسط به سوی فقر مطلق حرکت می‌کنند و واحدهای تولیدی در حال ورشکستگی هستند و اگر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها شروع شود گرانی‌ها افزایش و شرایط سخت‌تر، تعدیل نیرو بیشتر شده و تعطیلی کارخانجات شدت بیشتری خواهد یافت که ما انتظار داریم مجلس شورای اسلامی با تمام توان در این قضیه وارد میدان شود.

خادم همچنین به اهمیت اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: لازم است در بررسی تغییرات این قانون از پیشنهادات جامعه کارگری به خوبی استفاده شود.

وی به بحث واگذاری بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اشاره کرد وگفت: باید استقلال سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک صندوق بین النسلی برای صاحبان آن حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز