خبرگزاری کار ایران

در نامه كارگران به نماینده تبریز عنوان شد:

به شعار‌های دوران پیش از انتخابات پایبند باشید

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۰۹

«‹متاسفانه اکنون کارگران زحمت کش این مجتمع، ما را مقصر می‌دانند که چرا در هنگام انتخابات به آنان گفتیم که جنابعالی نماینده کارگران می‌باشید.»

انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز در نامه‌ای خطاب به یكی از نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی ‏از وی خواست تا به شعار‌های دوران پیش از انتخابات مجلس نهم پایبند باشد.

 در این ابتدای این نامه كه نسخه‌‌ای از آن در اختیار ایلنا قرار گرفته، آمده است: طبق جلسه‌ای که در دفتر حوزه ۲ بسیج کارگری شهید زوار در تبریز در رابطه با مشکلات بوجود آمده برای کارگران پتروشیمی تبریز که بیش از ۱۱۰۰ نفر از آنان و خانواده‌های‌شان را درگیرکرده است و با عنایت به تحویل کلیه اسناد ‏، مدارک و توضیحات لازم راجع به مصوبات هیئت دولت که به عرض رساندیم، مقرر شد جانبعالی قبول زحمت کرده و جهت برگزاری جلسه‌ای با آقای دکتر عزیزی معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری، اقدامات لازم را انجام دهید و به اطلاع ما برسانید. ماحصل جلسه با جنابعالی ایجاد جوی آرام همراه با دلخوشی برای کارگران این مجتمع بود.

انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز در ادامه این نامه با انتقاد از عدم پیگیری مشکلات کارگران از سوی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی آورده است: عدم پیگیری از طرف جنابعالی باعث دلسردی کارگران از این انجمن و دروغ پنداشتن مساله توسط كارگران شده است. لازم به ذکر است علت مراجعه ما به جنابعالی، شعارهای تبلیغاتی مبنی بر حمایت‌ از قشر زحمت کش کارگر توسط کاندیدایی بود که حل مشکلات کارگران را در سخنرانی‌هایش شعار می‌داد، و در دور دوم انتخابات که مصادف با هفته کارگر بود، در سالن ورزشی خانه کارگر که بیش از نیمی از جمعیت حاضر در آن را همین کارگران پتروشیمی تبریز پرکرده بودند به مشکل کارگران پتروشیمی تبریز اشاره کردید و این خاطره در یاد همه ما مانده است.

در بخش پایانی نامه آمده است: متاسفانه اکنون کارگران زحمت کش این مجتمع، ما را مقصر می‌دانند که چرا در هنگام انتخابات به آنان گفتیم که جنابعالی نماینده کارگران می‌باشید.

گفتنی است، در هفته پیش از تاسوعا و عاشورای امسال مصادف با چهارم و پنجم آذرماه، ۵۰۰ نفر از کارگران پتروشیمی تبریز در یک اقدام اعتراضی نسبت به نوع قراردادشان و عملکرد وزارت نفت در اجرای ناقص مصوبهٔ هیئت دولت مبنی بر تغییر قرارداد کارگران پیمانکاری به مستقیم، دست از کار کشیدند.

پیش از این هیئت دولت در مصوبه شماره ۲۱۳۴۷۱/ت۴۷۶۴۳ مورخ ۹۰/۱۱/۱، شرکت‌های تابعه وزارت نفت، نیرو، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های دولتی را موظف کرده بود تا ظرف ۱۵ روز پس از ابلاغ مصوبه مذکور، قرارداد‌های پیمانکاری برای تامین نیروی انسانی را فسخ کنند.

در بخشنامه‌ای که با استناد به مفاد این مصوبه برای کلیه دستگاه‌های اجرایی صادر شده، آمده است که «با متصدیان مشاغل، پیشخدمت، سرایدار، نظافتچی، آبدارچی، آشپز، نامه رسان، نگهبان، تلفنچی، متصدی تاسیسات، راننده و منصدی چاپ و تکثیر در صورتی که هماند سایر کارکنان به مدت ۴۴ ساعت در هفته و یا به صورت شیفتی در دستگاه اجرایی فعالیت می‌نمایند، قرار داد مستقیم منعقد گردد.» شرایط احراز سایر مشاغل، بر اساس مدرک تحصیلی عنوان شده در رشته‌های شغلی مندرج در طرح طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی تعریف شده است.

وزارت نفت در تاریخ ۹۰/۱۲/۲۳ دستورالعملی را صادر و برای مدیریت کارخانه ارسال کرده است مبنی بر اینکه تنها برای کارکنانی که علاوه بر مدرک تحصیلی دیپلم، ۱۰ سال سابقه کار در صنعت نفت داشته و یا کسانی که علاوه بر داشتن یک سال سابقه کار، حداقل مدرک تحصیلی کاردانی داشته باشند، قرارداد مستقیم منعقد می‌شود.

این در حالی است که در مصوبه هیئت وزیران، مدرک تحصیلی و سابقه اشتغال ملاک نیست بلکه فقط صحبت از تخصص کارگران شده است. در کارخانه پتروشیمی، این تخصص‌ها از طریق طرح طبقه بندی مشاغل تایید شده و مشخص است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز