خبرگزاری کار ایران

كلانتری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا:

آمار غلط، عامل افزایش قیمت كالاهای غذایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱

وقتی آمار اشتباهی مطرح شود با کمبود شیر و گوشت و دیگر محصولات کشاورزی مواجه خواهیم شد. یعنی کمبود هایی که در بخش کشاورزی وجود دارد به دلیل نداشتن برآورد صحیح از میزان نیاز است و نمی توان آن را گردن واردات انداخت.

وزیر اسبق كشاورزی، علت افزایش قیمت شیر و گوشت و سایر اقلام كشاورزی را، ارایه آمار غلط از سوی دولت برای تأمین نیاز های وارداتی كشاورزی نسبت داد. و گفت: همین امر باعث ضعف در نوع واردات مورد نیاز كشورشده است.

عیسی كلانتری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا‏، گفت: وقتی آمار اشتباهی مطرح شود با کمبود شیر و گوشت و دیگر محصولات کشاورزی مواجه خواهیم شد. یعنی کمبود هایی که در بخش کشاورزی وجود دارد به دلیل نداشتن برآورد صحیح از میزان نیاز است و نمی توان آن را گردن واردات انداخت.

وی علت این امر را نبود یک استراتژی منظم و دقیق برای آن بخش از نیاز هایی است که باید وارد شوند که آن هم ضعف از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

به گفته كلانتری‏، در ایران سطح زیر کشت محدود است و بر اساس برآورد هایی که صورت گرفته 6 میلیون و 200 هزار هکتار زمین زراعی آبی وجود دارد که قاعدتا در این مقدار نمی توان همه نوع محصول کشاورزی تولید کرد.، در نتیجه بخشی از کالا های مورد نیاز بخش کشاورزی باید وارد شود و این امری بدیهی است.

وزیر اسبق كشاورزی یا تأكید بر این كه میزان کسری موجود را باید از طریق واردات تامین کرد،بیان داشت: وجود افزایش قیمت و یا كمبود اقلام كشاورزی و دامی را باید در آمار غلط ارائه شده از سوی وزارت جهاد كشاورزی جستجو كرد.  چرا که  با آمار اشتباهی که منتشر می شود، مشکلات بسیاری به وجود آمده که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز